• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ophanging subframe rot

Hallo,

Meestal lees ik mee en vind ik de info wel die ik zoek, maar nu toch even echt een vraag stellen.

Onze Zafira A heeft flink roest bij de ophanging van het subframe aan 1 kant. Andere kant begint een beetje. Ik las dat dat bekende Zafira kwaal is. Al vind ik het bij een auto uit 2002 niet echt een bijzonder geval vergeleken met Peugeots...

Vandaag Apk afkeur natuurlijk, met steekproef.... Is dit überhaupt nog te herstellen? Een garage naast keuringsstation waagt zich er al niet aan bijvoorbeeld...

Rest van de afkeur is peanuts, ik heb zelf geen voorcontrole gedaan dit jaar. Lampjes, remzuigers enz. Ik ben internationaal chauffeur, dus niet veel thuis, voorheen doordeweeks op een avond alle tijd natuurlijk.

De auto moet eigenlijk nog even jaartje mee, ivm financieel plaatje en aanschaf nieuwe over een jaartje, lang verhaal, niet boeiend. Maar met hangen en wurgen blijft deze steeds rijden.

t4z20jmmapfekhdevz0fuuvmsxvat8rt.jpg
8d6g5usnexulus8oxi89qprtludbwszu.jpg

Ik heb dit probleem ook gehad ben bij verschillende garage`s en las bedrijven geweest en die raden het toen al af vanwege de hoge kosten die erbij komen er schijnt veel losgehaald te moeten worden om het te kunnen repareren die van ons ging toen helaas naar de sloop

Jammer, zulke roest heb ik ook gehad met de Astra en was te voorkomen geweest met af en toe op een droge zomerdag goed schoonborstelen en eventueel tectiel spuiten. Mijn garage deed er nogal lacherig over, niets aan de hand, terwijl je toch kunt aan zien komen dat er na verloop van tijd veel te veel roestschade ontstaan is.
fpwd1luxb32tufjeaetx3csirhi1r5i3.jpg

Terug
Naar boven