• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opknappen Rekord D raamrubbers gezocht

Black_Commo

Post weinig
Een maand of wat geleden heb ik eindelijk een lasapparaat gekocht en nu het weer mooier wordt moet het er toch maar eens van komen. Ik ben begonnen met het opknappen van mijn Rekord D coupé (oranje General Lee) die de meesten wel zullen kennen. Het zal niet snel gaan want heb helaas geen mooie werkplaats tot mijn beschikking (kan soms voor korte tijd de garage van m'n ouders gebruiken) en zoals de meesten hier ook geen zeeën aan vrije tijd. Maar ik ga hem gewoon stukje voor stukje aanpakken. Ik begin met de bodem aan de binnenkant.

Ik ben nu begonnen met het kaal maken van de binnenkant en de slechte plekken eruit te slijpen. Als deze kaal is zal ik de achterste wielranden en de onderkant zo goed mogelijk proberen tectyl vrij te maken zodat ik de eerste stukken kan gaan lassen.

Van de week zal ik wel een paar foto's plaatsen van de slechte stukken.

Nu het eerste probleem waar ik tegen aanloop, en waar ik de laatste maanden ook al een paar keer op internet voor aan het kijken geweest ben zijn de (raam)rubbers. Het voorruitrubber is eigenlijk nog vrij goed, maar de linkerbovenhoek zit er niet netjes in, dus die zal er eigenlijk nog eens (gedeeltelijk) uit moeten er er goed in gezet moeten worden. De metaalkleurige hoekjes zitten ook niet in het rubber, maar die heb ik nog wel liggen en wil ik er ook wel in zetten. Is dit zelf te doen, of kan dit beter door een garage gedaan worden?

Het rubber van de achterruit en ook van de zijruiten die zijn best wel verweerd en daar zou ik eigenlijk nieuwe voor willen hebben, maar ik kan deze nergens vinden. Zijn deze nog nieuw of imitatie te krijgen ergens? Of moet ik zoeken naar betere gebruikte, of anders gewoon met kit beter gaan afdichten?

En het hemeltje heeft zijn beste tijd ook wel gehad, deze zou ik eigenlijk ook willen vervangen. Is dit te doen zonder dat de raamrubbers eruit gaan? Want ik ga de raamrubbers er niet uithalen voor ik betere heb.

Hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen ;)

Terug
Naar boven