• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opties inbouwen corsa C

Goedemorgen,

Onlangs heb ik mijn oude corsa B uit 95 verruild voor een nette C 1.2 twinport uit 2004 :wors

Nu is de C wel voorzien van een dakraam, stuurbekrachtiging, cruise control en audio stuurwielbediening. Echter missen helaas centrale deurvergrendeling, elektrische ramen en elektrische spiegels.

Na wat speuren op marktplaats blijkt dat deze onderdelen (in ieder geval de raammechanismen en spiegels) best wel aardig te vinden zijn voor een redelijk prijsje. Nu rest mij de vraag of mijn corsa is voorbereid op deze opties en wat ik dan precies nodig heb uit een donorauto om dit werkend te krijgen voordat ik de boel uit elkaar ga schroeven.

Voor de elektrische ramen dacht ik aan: raammechanismen, motoren, bekabeling in de deur (is dit plug en play, of moet ik nog kabels extra door rubbers heen trekken?) en nieuwe handvatten met schakelaars.

Voor de spiegels: een setje elektrisch verstelbare spiegels (duh :p), plastic kappen binnenin. Hoe zit het met de bekabeling hier?

Voor de centrale vergrendeling: hier heb ik eigenlijk niet echt een beeld van wat hier bij komt kijken, in ieder geval 3 motortjes om beide portieren en de achterklep te laten vergrendelen en ontgrendelen maar verder sta ik hier eigenlijk een beetje voor een raadsel. (als dit al in te bouwen valt zonder een universeel setje te gebruiken)

M.v.g.

Thijs

Terug
Naar boven