• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opties voor diefstal alarm zijn niet te selecteren in REC

TvhR

Post weinig
Wie van de OPCOM gebruikers met een Astra H kan de opties voor het diefstal alarm selecteren in de REC.

Ik heb verschillende OPCOM versies geprobeerd maar de opties blijven grijs (niet te selecteren). Ik ben benieuwd of dit een beperking van OPCOM is of dat mijn REC het niet ondersteund.

Het laatste zou me enigszins vreemd lijken aangezien wel de volledige alarm kabelboom aanwezig is.

REC staat voor Rear Electrical Centre, dit is de zekeringkast die je bij een astra H links achterin vindt.

Inmiddels heb ik zelf een antwoord op mijn vraag gevonden. Vandaag heb ik een andere REC gekocht. Deze kwam uit een Astra van 2008 waarin een alarmsysteem gezeten heeft. Na het vervangen van mijn REC voor de nieuwe REC en het aanmelden op de auto kon ik de opties voor het diefstalalarm selecteren. Inmiddels heb ik het alarm dan ook werkend.

Ik zal eens kijken of ik binnenkort tijd heb om er een HOWTO voor te schrijven. Het viel me overigens alles mee qua inbouwwerk +/- een uur inclusief het vervangen van de REC.

Kan je mischien ook een foto maken van de stekkers bij ds motorruimte gedeelte, ik kan in opcom wel komen in het gedeelte van atws maar kan die stekker nergens vinden.

Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk

Hierbij de foto. Ik zal 'm ook toevoegen aan de HOWTO.

motorruimte.jpg

Terug
Naar boven