• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Oranje storingslampje knippert soms

Anjo

Lid
Hallo

Ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een Astra F

Tailgate 1.4 uit 1995 met 179xxxkm

Ik ben over het algemeen erg tevreden over de auto,

Maar afgelopen avond begon er af en toe het bevreesde oranje lampje met het motorblok te branden.En zo gauw als het kwam verdween de verschijning ook weer.

Uiteraard wordt je wel snel bang van zo iets...

Kan iemand mij misschien hier wat toelichting over geven?

De algehele techniesche staat is goed.Alles op tijd vervangen en redelijk onderhouden.

Mvg A de Kok

welkom op het forum

als dat lampje gaat branden betekent dat dat er iets niet helemaal 100% werkt.

weet niet of je auto raar doet als hij gaat branden. zo niet dan is het denk ik het makkelijkste om hem even uit telezen

groet

gebeurd het bij specifike omstandigheden?

hij meet dan verkeerde waarden ergens elektronisch. Dat kan een slecht contactje zijn, kapotte sensor of of anders werkt niet naar behoren. Maar als het af en toe gebeurd en de auto loopt prima, dan zou ik het zo laten.

Blijft hij branden of gaat de auto vreemd lopen (noodprogramma) dan zou ik hem even laten uitlezen om er zeker van te zijn waar hij de storing vind. En dan kun je ook zeggen wat het zou kunnen zijn.

lampje moet langer dan 10 seconde branden om een storing op te slaan.

als dat is gebeurt kan je een storing uitlezen uit het geheugen.

Willem

Terug
Naar boven