• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Origineel Xenon plaatsen

Heb een originele Xenon koplampen set voor mijn Zafira op het oog. Nu heb ik al standaard de koplampsproeiers dus dat is geen probleem maar...

Kunnen deze koplampen gewoon plug en play worden aangesloten of is de kabelboom anders. Ik weet dat bij origineel xenon geen koplamphoogte verstel schakelaar is omdat de xenon lampen dat automatisch doen, maar krijgen deze dan stroom van dezelfde kabel?

Niemand?

Ik denk dat ik een origineel schema aan moet zien te komen, ergens anders hier in een topic over een Omega gelezen dat er ook nog een afzonderlijk kastje in zou zitten voor de automatische hoogteregeling. Ben bang dat het toch weer ingewikkelder is dan ik hoopte :(

Iemand met een schema of iets waar ik iets mee kan?

Niemand?

Ik denk dat ik een origineel schema aan moet zien te komen, ergens anders hier in een topic over een Omega gelezen dat er ook nog een afzonderlijk kastje in zou zitten voor de automatische hoogteregeling. Ben bang dat het toch weer ingewikkelder is dan ik hoopte :(

Iemand met een schema of iets waar ik iets mee kan?

Heb zelf origineel xenon in de Zafira hier zit een multistekker op

Ik weet niet of de hoogteverstelmotor een aparte aansluiting heeft

Ik heb wel origineel xenon in een Astra-G ingebouwd ik heb hiervoor alle onderdelen uit een andere auto gehaald

Dus een lichtschakelaar ,hoogtesensor en de stekkers van de koplampen (en de koplampsproeiers ed)

Hierna op internet gezocht heb een howto gevonden op een Duitse site

bij mijn auto miste een stukje bedrading tussen stekker bij A-steil en lichtschakelaar ,dit zelf aangelegd

Je kan trouwens wel je oude lichtschakelaar laten zitten en handmatig de koplampen verstellen dit was bij mijn astra exact dezelfde motor, bij Zafira weet ik dit niet

Link gevonden http://www.migrosser.de.vu/" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb zelf origineel xenon in de Zafira hier zit een multistekker op

Ik weet niet of de hoogteverstelmotor een aparte aansluiting heeft

Ik heb wel origineel xenon in een Astra-G ingebouwd ik heb hiervoor alle onderdelen uit een andere auto gehaald

Dus een lichtschakelaar ,hoogtesensor en de stekkers van de koplampen (en de koplampsproeiers ed)

Hierna op internet gezocht heb een howto gevonden op een Duitse site

bij mijn auto miste een stukje bedrading tussen stekker bij A-steil en lichtschakelaar ,dit zelf aangelegd

Je kan trouwens wel je oude lichtschakelaar laten zitten en handmatig de koplampen verstellen dit was bij mijn astra exact dezelfde motor, bij Zafira weet ik dit niet

Link gevonden http://www.migrosser.de.vu/" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug
Naar boven