• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

originele banden maat commodore B met ronal velgen

commodore_GS_72

Post weinig
heb sinds n paar dagen op mn gse ronal velgen, alleen nou loopt het voor bij het inveren (en insturen) wel eens aan

de banden maat die r nu op ligt is 205/70/

wat lag er origineel op? aangezien de commodore B ook standaard geleverd is met dit type velgen

heb ik voor deze velgen ook een binnenband nodig of?

zw2dk1.jpg

fotos0150pb1.jpg

Bandenmaat ik zo niet zeker maar ik denk dat je met 205/70 niet eens zo heel verkeerd zit. Maar de auto is verlaagd, ik dat 'm dat de das om doet

inderdaad, als ik dat zo bekijk op foto is de auto verlaagd of zwaaaaar afgeladen....

of je een binnenband nodig bent, hangt af van je band, en velg,

aangezien het hier een wat ouder type velg betreft is de kans aanwezig dat je wel een binnenband nodig bent.

mocht het niet nodig zijn, om het type velg, dan staat het nog wel op de band, tupples ofzo..(ben geen ster in engelse taal) dan is er voor de band zelf geen binnenband nodig.

de auto is niet verlaagd, de achterveren zijn oud dus hij hangt helaas vrij laag achter.

voor zijn nogsteeds de originele veren, alleen met 205 loopt het soms aan tegen het spadbord

binnenkort even wat andere achterveren er op zetten want dit is natuurlijk niks :(

zal er eens 195 op gooien :cool:

nee t zijn echt de originele opel veren die er onder zitten, misschien komt het omdat het zulke hoge banden zijn, ze zijn 70 hoog, heb wel wat andere fotos misschien dat dat t wat duidelijker maakt?:D

15 inch bmw velgen

fotos0405iv6.jpg

14 inch originele velgen en banden zoals ik m kocht

dsc075361xo5.jpg

15 inch senator velg(even voor de apk)

im008888bw2.jpg

huidige situatie

fotos0149oy0.jpg

:jerry

Het lijkt op het oog, of dat de originele velgen iets meer naar binnen staan dan de huidige velgen (die zaten toch ook onder een Bitter?). Andere ET waarde?

Een wang van 70 (of zelfs 80) was in die dagen heel gewoon hoor. Toen had men nog niet van die platte 55, 50 of nog lager serie banden. De wanghoogte van de band mag niet het probleem zijn.

Standaard, volgens mij, was de originele bandenmaat 185H13/70, en misschien als klantenoptie een 14 inch velg. In die dagen had men niet zulke grote velgen. Een uitzondering was de Kever, die stond toen al op 15 inch.

Der zal toch wel iemand zijn die een Commo B heeft met de originele velgen en je de juiste ET waarde kan zeggen,als je die een beetje aanhoud past er wel wat.

Kan goed zijn dat dat model velgen in een paar ET waarde is gemaakt en jij net de verkeerde ET waarde hebt,als Monza/Senator velgen niet aanlopen heb je een ET van rond de 47/49.

Terug
Naar boven