• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Parkeerhulp defect

Zafira CNG

Post weinig
Hallo,

Af en toe doet de parkeerhulp (voor en achter) het niet. Als we de auto (Zafira B) in zijn achteruit zetten horen we dan een continue piep alsof je voor een muur staat. Ook gaat zo nu en dan het bijbehorende controlelampje knipperen in het display.

Kan ik (behalve naar garage brengen/uitlezen) zelf nog iets nakijken waaraan het zou kunnen liggen? Ik denk dan aan een (redelijk) makkelijk te bereiken stekkertje/aansluiting ofzo?

Zoniet dan laat ik het nakijken bij de dealer uiteraard.

Alvast bedankt voor het meedenken :thumbup

@Zafira CNG wrote:@Motorsmurf wrote:Ik ken je probleem. De mijne stopt nog wel eens als het vochtig weer is.

Volgens mij is het een stuk/los stekkertje.

Misschien maar even onder de auto gaan liggen om te zoeken naar stekkertjes?

Met een beetje pech moet je hele bumper demonteren... Ik heb ze dat ik onder de auto heb gestaan niet zin zitten

@Zafira CNG wrote:@Motorsmurf wrote:Ik ken je probleem. De mijne stopt nog wel eens als het vochtig weer is.

Met een beetje pech moet je hele bumper demonteren... Ik heb ze dat ik onder de auto heb gestaan niet zin zitten

@kaneelschep wrote:Bij onze Audi doet ie dit af en toe als er een oogje iets verschoven is.

Al sinds we hem kochten... nog nooit gebruikt ook.

Ik heb bij mijn BMW (werk) ook heel af en toe dat ik een continue geluid krijg als ik hem in zijn achteruit zet. Even opnieuw in achteruit is tot noch toe altijd de oplossing...

Mijn vriendin is inmiddels helemaal gewend aan de parkeerhulp, dus als hij het niet doet en ze rijdt ergens tegenaan ben ik bang dat het mijn schuld is, haha. Van het weekend maar even er onder kijken en waarschijnlijk maandag afspraak maken bij de lokale VOD.

@kaneelschep wrote:Bij onze Audi doet ie dit af en toe als er een oogje iets verschoven is.

Ik heb bij mijn BMW (werk) ook heel af en toe dat ik een continue geluid krijg als ik hem in zijn achteruit zet. Even opnieuw in achteruit is tot noch toe altijd de oplossing...

Mijn vriendin is inmiddels helemaal gewend aan de parkeerhulp, dus als hij het niet doet en ze rijdt ergens tegenaan ben ik bang dat het mijn schuld is, haha. Van het weekend maar even er onder kijken en waarschijnlijk maandag afspraak maken bij de lokale VOD.

@Motorsmurf wrote:Ik ken je probleem. De mijne stopt nog wel eens als het vochtig weer is.

@Motorsmurf wrote:Ik ken je probleem. De mijne stopt nog wel eens als het vochtig weer is.

Ik ken je probleem. De mijne stopt nog wel eens als het vochtig weer is.

Ik ken je probleem. De mijne stopt nog wel eens als het vochtig weer is.

Bij onze Audi doet ie dit af en toe als er een oogje iets verschoven is.

Bij onze Audi doet ie dit af en toe als er een oogje iets verschoven is.

Terug
Naar boven