• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Parkeersensoren aansluiten

Hallo, ik ben bezig parkeersensoren in te bouwen in mijn gsi.

Het gaat om dit setje:

http://www.navaudio.nl/products/Draadloze-parkeersensoren.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Alleen het kastje op de foto is anders dan afgebeeld.

De sensoren zitten al gemonteerd in de achterbumper, en dienen alleen nog worden aan gesloten.

De 4 sensoren dienen op een kastje te worden aangesloten, helaas zie ik nergens staan wat links of rechts is :-(

vervolgens zijn er 2 draden, 1 moet worden aangesloten op het achterruit-rijlicht en een op het remlicht volgens het schema,

Dan het led display, het is de bedoeling dat deze onder aan de voorruit wordt bevestig en zo de draden door het dashboard verwerk,

of boven op de spiegel monteer en dan aansluit op het interieur verlichting indien mogelijk.

Er komen 3 draden uit het display, en de rest werkt draadloos.

zml2.jpg

Volgens het schema hoeven er gek genoeg maar 2 worden aangesloten. Op de + op de -

ik denk de 2 draden die aan elkaar vast zitten, de zwarte en rode.

Kan ik deze van de sigareten aansluiting aftappen? zo ja welke zijn de de plus en min?

Dit zijn de draden van het interieur verlichting:

o0dm.jpg

g3yo.jpg

beetje onduidelijk maar deze moet je dus vastklikken in de licht unit.

Is het mogelijk om de draden van het led display hier op aan te sluiten of beter onder bij de vooruit?

De uiteindelijke vraag is dus eigenlijk :P Wat is de draad kleur van het achterlicht, remlicht, en de + en de -

Alvast bedankt voor de hulp!

Terug
Naar boven