• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Pasklare speakerset Astra G (5 deurs)

dennisnmgn88

Post weinig
Bonjour u allen!

Voor de Astra ben ik opzoek naar een iets mooier/voller/warmer geluid.

Nou weet ik, hoe meer geld, hoe gekker je kan doen.... maar het hoeft ook niet over de top te worden:D

In de corsa lag een dubbele Polk met 1000 wat RMS, dat was leuk.... maar die tijd is voorbij:D

De bedoeling is dat je er niks van ziet, dus ook geen versterker tegen de achterbank geschroefd.

Keuze voor de subwoofer staat al zo goed als vast, die wil ik namelijk in het reservewiel hebben

pioneer_ts_wx610a_1-1.jpg

Voor zover bekend bij mij zitten er in de achterdeuren 13cm speakers, en deze heb ik nog over uit de Corsa.

Voor de voordeuren (ik meen 16.5?), kwam ik deze pasklare set met ringen tegen:

http://www.car-products.nl/speakers/2224-pioneer-ts-q172c-4977729850055.html" onclick="window.open(this.href);return false;

pioneer-ts-q172c.jpg

Alles (behalve) de subwoofer zal rechtstreeks aangesloten worden op een goede radio (Alpine 9880R).

Nu is mijn ervaring met Pioneer echt 0 en daarom de vraag of iemand ervaring heeft met deze compo set en/of subwoofer.

Mijn gedachte was, dit kopen en een paar rollen Dynamat (of goedkope variant) en de boel isoleren.

De auto hoeft niet uit elkaar te trillen, er moet gewoon een wat voller geluid naar voren komen maar uiteraard moet er ook wel wat bass bij zitten.

Gaat mij dit lukken met bovenstaand, of zijn er nog andere leuke alternatieven?

Terug
Naar boven