• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

passen deze throttle bodies? + andere vragen 1600 aangepast

gieleke95

Post weinig
- vraag 1

heb hier nog een setje TB's liggen. Maar passen deze op een x16xe/c16xe blok?

zie namelijk ook maar 1 aansluiting, stappenmotor? en nullastregelklep dan?

Het koppelstukje is van een 1.8 maar heb ook een van x16xe liggen.

Zo ja, welke injectoren kan ik het best nemen, originele? en mogelijk om voorlopig met standaard ecu te rijde?

Heb er nog niet zoveel ervaring mee dus info is altijd welkom;) zit momenteel met mantzel powerbox

- vraag 2

kan aan een goede c16xe blok geraken (ook ivm geen chip enzo) . Wat moet ik allemaal aanpassen om van x16xe naar c16xe te gaan? ecu, kabelboom, lmm,..? wat gebeurd er met de stekker waar nu (x16xe) de transponder aanhangt?

- vraag 3

Hoe kan ik de brandstofpomprelais omzeilen? welke 2 draden moet ik dan met elkaar verbinden? wil namelijk dat deze draait vanaf dat contact opstaat (komt schakelaar tussen ivm autosport)

Er lopen 2 blauw/rode die samenkomen, bruine, rode en een zwarte draad.

- Vraag 4

net voor de retourleiding van de brandstof zit zo'n 'potje' waar ook een vacuumslang opzit. Waarvoor dient dit? en kan ik dit weg laten vallen ivm TB's? heb er al gezien die dat niet hebben en gewoon een extra filter op de retour zetten. Klopt dit?

Terug
Naar boven