• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Past duplex uitlaat Y30DT onder sedan Z18XE?

CAlberts

Post vaak
Ik heb een uitlaatsysteem gevonden dat afkomstig is van een Y30DT. Nu vraag ik mij af of deze onder mijn sedan pas met een Z18XE motor. De verkoper zegt dat deze alleen voor een Y30DT is, maar ik kan me dat eerlijk gezegd niet goed voorstellen.

De diameter van de 3.0DT is groter dan die van de 1.8. Maar als je dat oplost , dan moet ie verder passen. ( tenzij hij van een station komt, dan past ie niet )

Hmm de verkoper geeft aan dat deze motor alleen in een Vectra SW en Signum zit. Dus dan zal hij daar wel onder vandaan komen. Dat gaat dus niet passen... :(

Waarom trouwens niet?

@CAlberts wrote:Hmm de verkoper geeft aan dat deze motor alleen in een Vectra SW en Signum zit. Dus dan zal hij daar wel onder vandaan komen. Dat gaat dus niet passen... :(

Waarom trouwens niet?

Omdat Peter het zegt...duuhhh ;)

De station en signum zijn idd langer , maar dat is niet het enige probleem

Bij de station zijn het een grote en een kleine demper die aan elkaar gebakken zitten.

06042010398640x480.jpg

Bij de GTS en de sedan zijn het 2 losse dempers die met een Y-stuk gekoppeld zijn

24422146_24422152.jpg

De 3.0CDTi V6 is trouwens ook in de GTS geleverd hoor ! Dus niet alleen in de stations !!! ( maar meer en deel is wel station , die er eentje heeft ! )

Heeft een Y30DT een demper???

bij de Y30DT's bij ons op de zaak kwam aan bijde zijde de rook erondervandaan..

Wilem

@wim-v6 wrote:Heeft een Y30DT een demper???

bij de Y30DT's bij ons op de zaak kwam aan bijde zijde de rook erondervandaan..

Wilem

Na dat jij er in gereden had zeker Wim ??? :hmmz

Die dingen roken altijd...

Ik weet niet, ik heb het niet verzonnen... Was eenmaal zo..

ik heb ze ook wel tegen gekomen met enkel links een dikke walm erachter hangend..

Willem

Terug
Naar boven