• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

piepende koppeling

calibrake1992

Post weinig
bij deze een probleem met de koppeling van een c20ne;

kdacht gisteren kga eens kijken naar de koppeling van de calibra want de pedaal lag namelijk tegen de vloer aan!

bleek dat dat klemmetje op de kabel versprongen was, dus ik dat gemaakt en lichtjes opgespannen met het gedacht dat ze dan zou gemaakt zijn(nu komt dus het probleem) als hij stationair staat te draaien is er niets een da hand, maar zodra je de koppeling induwt begint deze te piepen/schuren! kheb wel spanning op de pedaal en deze keert ook terug, maar alsj hem in versnelling zet en wil starten met de koppeling in lijkt het ofdat ze niet pakt en schokt hij gwn vooruit! zoals je ze niet induuwd eiglijk. volgens de vorige eigenaar is dat kapotgegaan al rijdende dus ik weet niet wat het zou kunnen zijn . kan iemand me helpen??

alvast bedankt

heb je hem niet te ver op gespannen?

ik heb het zelf een keer gehad maar was niet bij een opel dus weet ook niet of het mogelijk is bij deze bak.

dat was dat ik hem te strak had opgesteld.

en als ik hem dan helemaal in had getrapt drukte de druklager de koppeling tegen de vliegwiel aan waardoor hij ging mee draaien.

makkelijke manier om te te testen is door het pedaal niet helemaal in te trappen.

heb je hem niet te ver op gespannen?

ik heb het zelf een keer gehad maar was niet bij een opel dus weet ook niet of het mogelijk is bij deze bak.

dat was dat ik hem te strak had opgesteld.

en als ik hem dan helemaal in had getrapt drukte de druklager de koppeling tegen de vliegwiel aan waardoor hij ging mee draaien.

makkelijke manier om te te testen is door het pedaal niet helemaal in te trappen.

wel toen ik keek naar de kabel en naar de beugel van de koppeling zag het eruit alsof dat blokje dat de beugel naar achteren moet trekken gwn doorgeschoten was want de schroefdraad zag er niet zo goed meer uit , dus hebbk een ander blokje gepakt van de donor calibra en deze gewoon tot tegen de beugel gedraaid zonder spanning eiglijk.

dus naar mijn mening hebk ze niet overspannen want kheb het er gwn met de hand tegengedraaid

en als ik dat test wat zou hij dan moeten doen ??

wel toen ik keek naar de kabel en naar de beugel van de koppeling zag het eruit alsof dat blokje dat de beugel naar achteren moet trekken gwn doorgeschoten was want de schroefdraad zag er niet zo goed meer uit , dus hebbk een ander blokje gepakt van de donor calibra en deze gewoon tot tegen de beugel gedraaid zonder spanning eiglijk.

dus naar mijn mening hebk ze niet overspannen want kheb het er gwn met de hand tegengedraaid

en als ik dat test wat zou hij dan moeten doen ??

dan zou hij wel gewoon moeten schakellen.

maar als je zegt dat je hem gewoon zonder spanning erop het gedaan zal dat het wel niet zijn.

dan zou het in je koppeling moeten zitten als de kabel verder goed is opgesteld

dan zou hij wel gewoon moeten schakellen.

maar als je zegt dat je hem gewoon zonder spanning erop het gedaan zal dat het wel niet zijn.

dan zou het in je koppeling moeten zitten als de kabel verder goed is opgesteld

ja dat dacht ik ook , kheb wel gemerkt dat alsj es op zn staart trapt met de koppeling in dan stopt dat piepen fkes maar dan begint het ook terug dus kweet echt niet watk er moeten van denken ! en al zeker niet door hetgene wat de vorige eigenaar zei, volgens hem was het gwn opeens kapot al rijdende dus volgens mij kan het de koppelingsplaat niet zijn want dat voel je toch aankomen en zou je ook wel ruiken :P

ja dat dacht ik ook , kheb wel gemerkt dat alsj es op zn staart trapt met de koppeling in dan stopt dat piepen fkes maar dan begint het ook terug dus kweet echt niet watk er moeten van denken ! en al zeker niet door hetgene wat de vorige eigenaar zei, volgens hem was het gwn opeens kapot al rijdende dus volgens mij kan het de koppelingsplaat niet zijn want dat voel je toch aankomen en zou je ook wel ruiken :P

ja dat zou wel een logische verklaring zijn omdat het zo opeens kapot was

tzal een zaterdagje werk worden dan :D

bedankt al voor je reacties

ja dat zou wel een logische verklaring zijn omdat het zo opeens kapot was

tzal een zaterdagje werk worden dan :D

bedankt al voor je reacties

ja dat is mogelijk.

dan worden de restjes van wat ooit een druk lager was tegen je druk groep aan gedrukt.

maar wat ik helemaal vergeten ben is dat jij een inspectie kapje onder je versnellingsbak heb zitten.

als je die er afhaald kan je de boel mooi bekijken.

zit met 2 of 4 bouten vast

ja dat is mogelijk.

dan worden de restjes van wat ooit een druk lager was tegen je druk groep aan gedrukt.

maar wat ik helemaal vergeten ben is dat jij een inspectie kapje onder je versnellingsbak heb zitten.

als je die er afhaald kan je de boel mooi bekijken.

zit met 2 of 4 bouten vast

Terug
Naar boven