• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

plaatwerk vervangen

Hallo opel liefhebbers

Ik heb een vraagje door schade aan mijn linker voorscherm vectra B uit 2000 wil ik dit scherm vervangen iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken

Ik weet dat er een aantal boutjes onder de motorkap zitten 4 of zo en 2 achter het portier van de deur

en volgens mij zit er nog wat achter de voorbumper bij het knipperlicht?

wat moet ik demonteren bumper en onderdorpel spoiler/skirt?

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen

thnx alvast.

Skirt er af. aan de achterkant van de auto eerst het kapje er af halen wat in de skirt de schoven is.

Zit vast met 2 spreid pennetjes. druk in het midden de plastic pin er door nu kan je de spreid pin er uit pakken.

Dan kan je hem er af halen door voorzichtige te trekken. Tip haal eerst even bij de dealer de klemmen die je op de dorpel schroef.

Die gaan kapot namelijk. Kost 7 euro totaal.

Dan moet de bumper er af.

drie schroeven van de gril los halen. dan pak je de gril er zo uit.

dan de twee schroeven van de bumper die onder de gril zitten.

Auto opkrikken. En de wiel kuipen los halen. achter de wiel kuipen zit een boutje die de bumper vast houd.

die aan beide kanten los draaien.

Dan aan de onderkant 4 of 5 spreid pinnen los halen.

Nu kan je de bumper er af halen. Trek voorzichtig bij de zij scherm de bumper los, die zit geklikt.

Met 1 hand de bumper vasthouden als je hem los hebt dan kan je met de andere hand de stekkers van de evt mistlampen los halen.

Nu kan je de koplamp los schroeven. Zijn 3 boutjes.

de dikke stekker aan de achterkant van de koplamp haal je los door er een schroevendraaier voorzichtig de rode klip opzij te duwen.

Nu kan je bij alle boutjes van het zij scherm.

Monteren is in omgekeerde volg order.

Oja let op dat als je een B1 scherm hebt je een gat moet boren in het scherm om de skirt vast te kunnen zetten.

en anders laat je het door iemand doen

als je er niet zo veel verstand van hebt

ik ken wel iemand :hmmz

gr rick opeloss

hoi

als je alle onderdelen hebt die vervangen moeten worden die schade hebben

dan kan ik dat zo voor je maken heb zelf in de autoschade gezeten

Terug
Naar boven