• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Probleem ASTRA G 99 AUTOMATIC-X20DTL turbo diesel

Newbie (en leek!) vraag over automaat problemen.

Heb een vraag aan de vele experts op dit forum. Zit namelijk met een groot probleem met mijn 1999 Astra G Club sedan met X.2.0 DTL motor en

automatische versnellings-bak. Ondanks 195.000 op de teller, nog steeds een fantastische auto, maar nu effe niet dus! :(

Na het parkeren voor de garage deur is de automaat hendel wel te bewegen (erg losjes) maar gaat de auto niet in de versnelling en de

lampjes gaan niet naar de gewenste stand. Motor start verder gewoon. Maar de bak schakelt niet ook dus niet naar Neutraal, dus weglaten slepen

is ook een probleem. Kan ook niet meer vooruit ivm garage deur!

Mijn vraag : is er een mechanisch probleem : versnellings hendel kabel gebroken of een electronisch probleem (automaat schakelaar , zekeringen)

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen , iedere info is welkom, ook adressen waar ik eventuele gebruikte of nieuwe spare parts kan kopen !

Bedankt alvast voor de feedback !

Greetz , Frisbee

Oja, om het wat ingewikkelder te maken, de auto staat op Aruba ... 8)

Terug
Naar boven