• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Probleem auto

Goedenavond,

Sinds doet mijn auto raar.

Wanneer ik de auto start begint die onregelmatig te lopen gevoel dat blok trilt/schud en de uitlaat pruttelt.

Met het rijden heb ik niet genoeg power om goed op gang te komen.Ook lijkt het dat ik af en toe rijdt en het probleem weg is en weer genoeg power heb en dan weer niet. Ook is mijn brandstof gebruik hoog en olie moet ik regelmatig bijvullen.

Ondertussen heb ik vervangen mijn: :help:

lmm

bougies (zijn al zwart uitgeslagen)en beetje olie er op

injectie

bobine

brandstof filter

Nou heb ik opgezocht over de storingcode p1895

Terwijl de sleutel aan of de motor loopt, detecteert de Powertrain Control Module (PCM) een kortsluiting naar massa, een open circuit of een toestand van kort naar vermogen op het regelcircuit voor motorkoppel geleverd.

Wat houdt dat precies in..?

Klinkt als een hogedrukpomp probleem(bekende kwaal bij de YH) uitlezen en kijken wat de brandstof druk doet op het moment dat het probleem zich voordoet.

Terug
Naar boven