• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Probleem motor stilgevallen !!!

mayakeano

Post weinig
Beste ,

ik heb een opel astra f benzine 1.4 , 1993

gisteren heb ik hem buiten gezet en toen viel hij stil de auto

ik dacht de bobine da stuk was nieuwe gekocht vandaag geplaatst

naar geeft geen vonken door zelf de oude geplaatst aan de bougie 's als ik een uitdraai en inplug in de bougiekop

en tegen de motor hou tijdens het starten geeft hij geen vonken aan wat kan het liggen kan iemand mij helpen aub.

waar zit soms mijn krukassensor aub heeft er iemand een tekening van ??

Hopelijk goed nieuws !!!

Mvg Mayakeano

Ik had hetzelfde probleem, gaat hier dan wel om een c16nz weet niet of je nou een c14nz hebt? Maar ik heb er toen een complete andere ontsteking op gezet, de module was waarschijnlijk kapot. Had toen ook nieuwe bobine geprobeerd maar hielp niks.

zou het aan de krukkassensor kunnen liggen omdat hij geen vonk geeft ??

sta voor de motor rechts versnellingsbak en link achter alternator en voor tandwielen met distrubusieriem erop waar kan ik die vinden juist

Wel knap dat men zegt dat het een krukasssensor is zonder te vragen welk motorblok het omgaat..

Welke motorcode heeft de TS?

C14NZ heeft immers een verdelerkap met hallgever in het verdelerhuis.

X14SZ maakt gebruikt van de krukassensor en heeft een DIS bobine dan kan je dus pas zeggen dat het gaat om de krukassensor.

In z'n ondertitel staat 8v dus ik ga even uit van dat hij een 8v heeft.

Mijn vermoeden? Dat de TS een C14NZ heeft en dat de hallgever overleden is, wat VAAK gebeurt.

Controleer dit onderdeel eens:

TOERENTALgeverC14NZ.jpg

Die geeft het signaal voor de ontsteking.

@mayakeano wrote:staat een verdeelkap op nieuwe + rotor

Hoe moet ik de bonbine meten en de sensors aub

Waarom is deze vervangen? Iets wat nieuw is is niet altijd goed? Heb je je distributieriem ook gecontroleerd?

Distributieriem is ook hij staat ook op zijn punt nog + riem oke

bobine geeft 14 v door als ik contact opzet

naar de bougie's geven geen vonken

Heb het vroeger wel is meegemaakt dat er dan een spietje was afgebroken, maar of dat ook met dit type blok zo in elkaar zit weet ik niet.

Kijk is of de rotor met de hand heel erg soepel draait of dat die moeilijk draait.

Terug
Naar boven