• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Probleem ZAFIRA-A Z18XE

PVB

Post weleens wat
Bij mijn ZAFIRA A met Z18XE motor, bouwjaar 2001 merkte ik vanmorgen tijdens het starten op dat de toerenteller en snelheidsmeter in plaats van omhoog, omlaag gingen dus onder de nul gingen. Dit duurde een paar tellen en toen was alles normaal.

Nu heb ik reeds elders gelezen dat het aan de accu ligt.

Iemand een idee?

als de accuspanning tijdens het starten erg laag is kan dat idd gebeuren.

Laat de accu eens testen denk dat die slecht is.

laat de accu en de laadspanning na kijken.

kan ook slechte massa op de motor zijn. is een beetje een kwaal van de opels met Z18XE motor.

Bij de latere versies is een verbeterde massa gerealiseerd op de motor.

op te lossen door een flinke massakabel van de Accu- naar de motor aan te leggen.

Willem

Ik had al een vermoeden dat het de accu kan zijn aangezien deze bij mijn weten er vanaf 2001 reeds in zit.

Terug
Naar boven