corsaracer
Post veel
goed een vraagje voor de geleerde onder ons.
ik zit met het volgende probleem
ik heb een corsa b gsi met een aantal probleempjes.
ik heb de corsa gehaald met een motor die niet draaide. probleem was vrij snel gevonden en opgelost (dis bobine was stuk, die vervangen en probleem was opgelost)
egr klep eruit gehaald en echt goed schoon gemaakt en afgedopt terug gezet.
de volgende codes zaten er toen in
0351-bobine A primair/secundair, storing in circuit
0352-bobine b primair/secundair, storing in circuit
0400-uitlaatgarecirculatiesysteem, storing in stroming
deze gewist te hebben en na een beetje proberen starte hij weer en liep goed.
hij heeft ongeveer 2 dagen goed gelopen en daarna begonnen de problemen
de storing 0400 bleef terug komen ook na te hebben gewist met opcom. had niet echt invloed op het rijgedrag.
na een tweede keer schoonmaken blijft de storing terug komen.
en sinds gisteren komen de storingscodes 0351 en 0352 ook steeds vaker terug en het blok begint steeds slechter te lopen. zo slecht zelf dat hij eigenlijk niet meer in toeren stijgt en behoorlijk knalt in de uitlaat.
de egr klep word vervangen voor een nieuwe want ik denk dat die electronisch niet meer helemaal lekker is. verder zijn ongeveer 2-3 maanden geleden de krukas en nokkenassensor vervangen.
wie o wie heeft er nog tips en trucs voor me wat ik kan proberen.... want als hij goed loopt is het toch best wel een klein kanonnetje
ik zit met het volgende probleem
ik heb een corsa b gsi met een aantal probleempjes.
ik heb de corsa gehaald met een motor die niet draaide. probleem was vrij snel gevonden en opgelost (dis bobine was stuk, die vervangen en probleem was opgelost)
egr klep eruit gehaald en echt goed schoon gemaakt en afgedopt terug gezet.
de volgende codes zaten er toen in
0351-bobine A primair/secundair, storing in circuit
0352-bobine b primair/secundair, storing in circuit
0400-uitlaatgarecirculatiesysteem, storing in stroming
deze gewist te hebben en na een beetje proberen starte hij weer en liep goed.
hij heeft ongeveer 2 dagen goed gelopen en daarna begonnen de problemen
de storing 0400 bleef terug komen ook na te hebben gewist met opcom. had niet echt invloed op het rijgedrag.
na een tweede keer schoonmaken blijft de storing terug komen.
en sinds gisteren komen de storingscodes 0351 en 0352 ook steeds vaker terug en het blok begint steeds slechter te lopen. zo slecht zelf dat hij eigenlijk niet meer in toeren stijgt en behoorlijk knalt in de uitlaat.
de egr klep word vervangen voor een nieuwe want ik denk dat die electronisch niet meer helemaal lekker is. verder zijn ongeveer 2-3 maanden geleden de krukas en nokkenassensor vervangen.
wie o wie heeft er nog tips en trucs voor me wat ik kan proberen.... want als hij goed loopt is het toch best wel een klein kanonnetje