• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Problemen C20LET heel vaag....

rallyastra

Post vaak
Ik zit met een probleem met een C20LET in een Vectra A. De auto loopt perfect, maar het kan soms zo ineens overslaan, dan rookt hij zwart uit de uitlaat en ploft en pruttelt die. Slecht in toeren klimmen, dus in eerste instantie dacht ik de temperatuur sensor, auto uitgelezen maar de sensor gaf de goede waarde. Voor de zekerheid toch maar een nieuwe in gezet, probleem bleef.

Daarna de halsensor vervangen en, het probleem was bijna weg. Proefrit gemaakt en de auto liep opzich goed, hij liep enkel een beetje schommelig in de toeren en soms viel hij uit als je de koppeling ineens instrapte. Ik dacht een slechte stappen motor, die vervangen en hij liep bijna goed. Volgende dag belt de klant, probleem is weer terug. Ik de auto opgehaald, inmiddels alweer 200 kilometer mee gereden en het probleem is weer weg, niets te vinden, alle waardes gecontroleerd, geen foutcoudes. Heeft iemand nog een idee waar ik het in kan zoeken?

Terug
Naar boven