• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Problemen Corsa D radio vervangen?

jknl

Lid
Hoi allemaal.

Ik ben sinse kort in het bezit van een opel corsa D 2009.

IMG_20150417_172946.jpg

Super tevreden mee!

Nu heb ik het volgende probleem:

Ik heb een Eonon GA5154 navigatie radio gekocht en ingebouwt.

IMG_20150428_154354.jpg
IMG_20150502_152934.jpg

Alle kabels netjes mee geleverd voor mijn corsa inclusief canbus interface.

IMG_20150502_171035.jpg

Het eenige wat niet werkt is het in en uitschakelen van de radio waneer ik het sleutel contact aan of uit zet.

Ik moet dus de radio hanmatig aan en uit zeten. dit werkte bij mijn orginele cd30 mp3 radio wel. :hmmz

Ik heb met een spanings zoeker gekeken of er constand stroom op de radio blijft staan. En er blijft inder daat spaning opstaan ook als mijn contactuit staat.

Alle andere kables zijn spaningsloos, ook met mijn contact aan.

Volgens de leverancier moet dit gewoon werken.

Aangezien er konstand spaning op de radio blijft staan, kan het zo zijn dat het in en uit schakel werkt via de de canbus aansluiting?

Nu vraag ik mij af of iemand weet hoe ik dit werkende krijg?

MVG.

jknl

Inregelen met OPCOM?

Vroeger moest je altijd de rode en gele draad omdraaien of doorverbinden, maar dat was bij geen Canbus auto's.

hallo Corsa_GSi

Beadnkt voor je reactie.

Kan je mij vertelen of het signaal voor het in en uitschakelen daadwerkelijk via de canbus gaat?

Zo ja dan lijk mij dit een defect van de canbus adapter, en laat ik deze ruilen via eonon.

@Opeltje17

Nee het is geen insteling van de radio zelf.

De radio zou helemaal moeten uitschakel bij het uit zeten van het contact, als ik de radio uitschakel met de knop op de voorkant gaat hij naar standby.

Ik ben al 2 weken in contact met de leverancier, maar zij hebben nog geen klachten gehad over dit probleem.

Zij proberen het optelossen maar weten de oorzaak niet.

Ze hebben aangeboden de canbus adaptor omteruilen.(via de post)

Maar als dit niks temaken heeft met het in en uitschakelen van de radio is het niet echt zinvol.

Dus hoopte ik dat hier iemand dat wist.

Terug
Naar boven