• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

problemen nieuwe auto

beste mede opel rijders,

juist 7 jaar geleden men eerste nieuwe wagen gekocht een insignia sports tourer

heerlijke wagen nooit problemen mee gehad had hem weg gedaan zo rond de 60000km

om vervolgens een f11 te kopen bij een particulier

had ik dat maar niet gedaan 2 jaar mee gereden en niks anders dan problemen

11000 euro kosten turbo,versnellingsbak, ecu....

dan maar bij een niet merkgebonden dealer een audi a6 van 2012 gekocht

rara weer niks anders da miserie daar het onderblok stuk en de wagen tankte meer olie dan brandstof

uiteindelijk grote deel van men geld terug gekregen en dacht ik koop weer gewoon een nieuwe opel

ik dit jaar in mei bij de dealer een nieuwe insignia grand sport met alle toeters en bellen een

1.6cdti automaat met in men gedachte dan kan ik toch weer een tijdje probleemloos rijden

2 maand later was hij daar en toen ik hem ophaalde bij de dealer dacht ik al dat er iets scheelde met de wagen

trillen dat hij deed niet normaal eens thuis gekomen de auto laten zien aan men vader want hij heeft 30 jaar

bij opel gewerkt en was nieuwschierig hoe alles geevolueerd was met de tijd wel daar kwamen we tot

de ontdekking dat er een deel onderdelen miste aan de wagen zoals da afwaterings rubbers van de kofferruimte

alsook was het navischerm beschadigt stukjes glas van de hoekjes

ik de volgende dag terug naar de dealer om deze gebreken te melden alsook dat de wagen erg trilde

(dat trillen is normaal meneer een diesel trilt altijd wat)zei de dealer de rest van de gebreken werden netjes verholpen

na 10000 km trilt de wagen nog erg en schakelde ook niet goed meer hij trilt vooral van een vertrek vanaf stilstand

voor ik terug naar de dealer ging maar even de ruitensproeier bijgevult en daar zag ik een hele zwarte plek bij de turbo en

wel aan het schakelmechanisme van de wastegate waar dit word gekoppeld aan de turbo .

bij de garage aangekomen heb ik dit laten zien en hoorde de meestergast mompelen dat er een tsb voor loopt?

nu toen ik hem terug ging ophalen melden ze mij dat ze de uitlaat hebben geinspecteerd en ook niewe software op de boite hadden gezet omdat dit

niet de juiste was en als antwoord op de turbo zeiden ze simpelweg ja meneer dat roet wel dicht.

dat kan toch niet heb er al 10000km mee gereden en die turbo lekt nog altijd en toch willen ze er niets aan doen

hij rijd nu al wel beter maar trilt nog altijd als je vertrekt vanuit stilstand

ook regenereert de auto elke 100 km

wat kan ik hier nu aan doen ik heb veel geld neer geteld voor een nieuwe wagen waar ik al 10000km tegen men zin mee rijd

en de garage probeert me elke keer af te schepen

graag wat raad van jullie...

Terug
Naar boven