• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Productiepuntjes?

JOZO

Post veel
Het volgende zou ik graag willen weten:

Op onderstaande foto's staan zijn beide binnenschermen te zien van een A Manta. Hierin zijn enkele (center)punten in geslagen. Het ziet er niet echt uit dat dit voor de leukigheid is gedaan. Wat zouden deze puntjes kunnen zijn?

Productiepunten?

Lijkt of dat uitlijnings of uitstootpunten zijn. Centerpunten voor kwaliteitskeur of iets dergelijks? Wie o wie weet dit?

377395205.jpg

Linkse binnenscherm

377395202.jpg

Rechter binnenscherm

377395203.jpg

Op deze foto zijn de twee onderstaande 'deukjes' een stuk dieper/groter. Ook deze zijn lijken met opzet zijn gemaakt (zelfde vorm, diepte, diameter etc.)

volgens mij zijn die kleine gaatjes voor de ruitensproeier pomp.

er zijn namelijk types geweest met een losse pomp die zat vast met 2 schroefjes

origineel gepost door larsjeG40

volgens mij zijn die kleine gaatjes voor de ruitensproeier pomp.

er zijn namelijk types geweest met een losse pomp die zat vast met 2 schroefjes

wat verklaard dat dan de andere puntjes in binnenscherm andere kant? Precies de zelfde puntjes. (geen gaatjes)

origineel gepost door boyanka

:agenttoch zijn die gaatjes voor je bobine enz.

zit dan toch niet op de originele plek? Neem aan dat de 2 grotere gaten de originele plek moet zijn:hmmz

dit zelfde heb ik mij ook wel eens afgevraagd. bij mijn ascona zitten er namelijk ook zulke puntjes in het binnenscherm:hmmz

origineel gepost door JOZO

en aan wat voor accessoires moet dan gedacht worden?

bij mijn b 1,9s kan het bijv het relais voor koplampwissers en sproeiers zijn of een plek waar normaal bij de inspuit het brandstof relais zit...king:

of die ontstekingsmodule die bij de bobine hoort kan onder de bobine zitten maar ook los op het scherm (heb ik gehoord). enz..

hoe dat bij de A zit weet ik ook niet ik kan alleen voor de b manta proberen te spreken.:angel

Terug
Naar boven