• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Project Babelfish - CANBUS voor preCANBUS wagens

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier weer heb gepost, komt voornamelijk door gebrek aan tijd.

Maar het fijne is dan wel dat je na een tijd weer wat te vertellen hebt.

Zoals sommige weten van de Facebook forums ben ik bezig met het volgende project, Project BabelFish

Doel van dit project is om spullen uit de Vectra C en Astra H werkende te maken in de Astra G.

Denk hierbij aan : Instrumenten paneel, Radio's, Info displays, TPMS en achteruitsensorern. En ook de regensensor uit die wagens heb ik kunnen uitpluizen.

Dus je kan straks een DVD90 met twinaudio en UHP2 in je Manta bouwen en de radio heeft het niet eens door :)

Ik heb hierin al redelijke progressie geboekt, bijna alle zaken heb ik kunnen terugrekenen naar de basis waarden waardoor ik de signalen van bijv de Astra G kan vertalen naar CANBUS pakketjes welke in de Astra H en Vectra C worden gebruikt. Dit betekend dat ik de volgende zaken kan aansturen

- InUitschakel signaal van aangesloten modules

- Zo goed als alle lampjes van instrumenten paneel, incl de iconen bij de Vec C

- Koelvloeistof, toerental, snelheid en tankinhoud. Deze worden ook gebruikt door display.

- Dag/Nacht instelling van info display

- Buitentemperatuur van info display

- verbruiksignaal (wel de ruwe waardes gevonden maar nog geen manier gevonden voor het vertalen)

- Checkcontrol (lampen controle)

- Reikwijdte

- Stuurbediening naar radio toe

CHaKtLG.jpg

hqNyqAy.jpg

KJEoG7K.jpg

Terug
Naar boven