• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Project Coupé Turbo

Hallo mannen,

Hier wil ik beginnen mijn coupé Turbo project met jullie te delen, ik wil graag vertellen wat ik er tot nu toe aan gedaan heb (aan de hand van foto's) en wat in de toekomst de plannen gaan zijn.

Na mijn eerste auto (opel astra g hb 1.8 uit 98) heb ik besloten om voor een auto te gaan die nog meer een hobby auto kon worden. Zo heb ik vorig jaar augustus dus deze astra coupé turbo gekocht. ik heb hier 6.000 euro voor betaald, hij komt uit 2001 en had er krap 110.000 op staan. De auto was helemaal standaard en het was de eerste uitvoering, wat inhoud dat deze nog de 190 pk en 250 nm heeft. (stats: 0-100 in 7,5 sec en top 245 km/u).

b49uv5.jpg

x1ewkz.jpg

Ik vind het nog steeds een geweldige auto maar er mag toch nog wel het een en ander veranderen.

Wat ik al heb gedaan is:

Bailey dumpvalve

vrv68z.jpg

Thermostaat vervangen (warmde niet verder op dan 77 graden koelvloeistoftemp)

330a7fl.jpg

Kofferbak opgevuld met Fusion subwoofer (600 watt met 450 versterker) uit oude auto en LED's

347viao.jpg

De zwarte maskers uit de originele koplampen bedekt met nieuwe glazen

1565vo8.jpg

vz81x.jpg

Middendemper weg laten halen en nieuwe einddemper erop laten zetten

kbc2nt.jpg

i1b18l.jpg

20f6aer.jpg

16gzpsp.jpg

Remklauwen voor en achter gespoten

atswg3.jpg

s5wbr9.jpg

Test open luchtfilter erop gezet om de uitwerking te merken

2ymirg5.jpg

Middenconsole blauw gespoten (alleen is het resultaat te grof vanwege het materiaal?)

4fzkns.jpg

16a5gzp.jpg

Brakemaxx geperforeerde sportschijven + blokken voor eronder gezet

o37sn.jpg

2055itl.jpg

Enkele buizen en slangen onder de motorkap vervangen en luchtfilterparcours korter gemaakt

ji24nq.jpg

dr77s9.jpg

Dit is wat ik tot nu toe heb gedaan, als eerstvolgende punt wil ik de auto zeker 3-4 cm omlaag zetten d.m.v. verlagingsveren, hierna wil ik beginnen met phase 1, de turbodruk verhogen (wss bij Mtech). Voordat ik dit ga doen ga ik m wel op de rollenbank zetten, en hierna uiteraard ook om te controleren of ze ongeveer op die toename van 45 pk zitten die ze zeggen! Zwart gecoate velgen met een chromen rand (18 inch) zou ik ook leuk vinden.

Ook wil ik zoveel mogelijk OPC producten (grille, spiegels, gordels, kleppendekselstrip, OPC-emblemen) te pakken krijgen.

Tot zover het project,

Ik hoor heel graag jullie reacties, adviezen, verbeteringen en ik hou de geïnteresseerden op de hoogte!

Greets, Frank

Terug
Naar boven