• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Project: dashcam 'inbouwen' in Astra G

Astra16VClub

Post weinig
Mijn rijbewijs heb ik nu alweer bijna zeven jaar. Hoe meer ervaren ik word, des te meer idioten ik op de weg voorbij zie komen. Het leek mij daarom een verstandig idee om een dashcam in mijn Astra te plaatsen. En alhoewel mijn Astra uit 1999 komt en al 180.000 km op de teller heeft staan, vind ik het toch een prettig idee. Alleen zijn vrijwel alle dashcams ontzettend groot, niet netjes weg te werken en het lijkt mij gewoon niet prettig dat deze goed in het zicht is i.v.m. diefstalgevoeligheid. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een kleine maar toch betaalbare dashcam van maximaal €100 waarbij scherp zicht natuurlijk ook erg belangrijk is.

Mijn oog was eerst op de 0805 dashcam gevallen. Dit is een best wel populaire dashcam van rond de €100 en vergeleken met andere dashcams is deze lekker klein en het zicht mooi scherp. Maar toch vind ik hem nog te veel opvallen:

08051.jpg

08052.jpg

Aangezien ik veel in Amsterdam en omgeving rijd lijkt het mij redelijk diefstal gevoelig. Ik ben daarom verder gaan zoeken en kwam op de Mobius actioncam uit:

mobius.jpg

Het leuke van deze dashcam is dat er ontzettend veel accessoires voor beschikbaar zijn. Zo ook een verlengkabel van 40 cm waardoor de lens ook ergens anders kan worden geplaatst:

mobiusverleng.jpg

mobius2.jpg

Mijn idee is nu om de lens in de spiegel te monteren en de behuizing met daarin de printplaat en SD kaart op een andere plek. De Mobius dashcam gaat automatisch opnemen als er stroom op staat dus ik heb er dan ook geen omkijken meer naar. Vanmiddag ga ik mijn spiegel eraf halen en kijken of deze open te maken is en of er ruimte is om de lens te plaatsen. Ik houd jullie op de hoogte.

Terug
Naar boven