• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Project SAABSTRA ( astra gsi c20xe-->saab b204l )TOTALLOS!

Zo, een hele tijd niets meer gepost op het Opelforum, moest er toch maar weer eens van komen.

Dit project is alweer van een half jaar terug, aangezien ik een vrij druk leven heb en meerdere ombouwprojecten doe kwam ik er niet aan toe het stap voor stap te posten, dus nu maar achteraf, wilde het jullie toch niet onthouden.

Het begon allemaal met mijn ascona a waarin ik een saab 2.0 turbo motor had gehangen, dit leek mij ook wel leuk om in de astra gsi 16v van mijn broertje te bouwen, aangezien een saab b204l motor hufterproof is en goed betaalbaar tegenover een c20let.

Inbouw heeft in totaal een maandje of 2/3 geduurd, net voor Sevenum was het klaar en daar ook aanwezig.

Ik zal proberen een beknopt ombouwverslag voor jullie hier neer te zetten.

c20xe eruit:

IMAG0183.jpg

zo, ruimte!

IMAG0186.jpg

IMAG0185.jpg

rotte frontbalk verwijderd:

IMAG0195.jpg

en deze moet er dan maar weer in

IMAG0196.jpg

Saab motor even passen, ja het past nog ook:D

IMAG0192.jpg

zo, alvast even een voorproefje, binnenkort post ik wat meer foto's van het vervolg.

Terug
Naar boven