• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

prombleem me diesel astra station voor gloeien werkt niet

wie weet raad

als ik smorgens me opel astra station start kan ik niet voor gloeien

waar kan dat aan lichen als ik mag vragen

zekering is niet stuk :hmmz

wie weet daar een oplossing voor

waar licht het prombleem

iemand evaring er mee

gaat om een diesel 2.0 16v astra station bouwjaar 2000

Voorgloeien onder de 5 graden (ongeveer) doet hij bij mij ook idd. En ook maar heeel kort.

Dat je dus niet het lampje met de gloeispiraal ziet kan dus gewoon kloppen.

Ik weet niet hoe je anders tot de conclusie komt dat je niet gloeit?

Maar belangrijkste vraag is die kaneelschep ook al deed: start hij wel gewoon?

Zo ja: dan is er helemaal niks aan de hand

@stefanDTI: ik dacht dat mijn motor altijd voor en na gloeit, maar alleen EXTRA gloeit onder de 5 graden... dacht ik...

Heeft de astra geen indicatie indien er iets mis zou zijn met de gloeibougies ?

Bij m'n omega, en die is toch al van 2001, gaat het gloeispiraaltje na het starten even terug aan om

je te laten weten dat één of meerdere gloeibougies stuk zijn.

Of zoals eerder gezegd.

-Hij gloeit niet omdat het niet nodig is.

-Het relais is stuk.

@Slurpy wrote:Heeft de astra geen indicatie indien er iets mis zou zijn met de gloeibougies ?

Bij m'n omega, en die is toch al van 2001, gaat het gloeispiraaltje na het starten even terug aan om

je te laten weten dat één of meerdere gloeibougies stuk zijn.

Of zoals eerder gezegd.

-Hij gloeit niet omdat het niet nodig is.

-Het relais is stuk.

geen idee, nog nooit gezien, maar dat is natuurlijk een goed teken ;)

@stefanDTI: ik dacht dat mijn motor altijd voor en na gloeit, maar alleen EXTRA gloeit onder de 5 graden... dacht ik...

De 1.7 en 2.0 diesels gloeien niet onder 5c .

De 1.7 gloeit bij temperaturen onder 0c na (eventjes) om de motor beter te laten lopen. Je kunt dit horen , de motor is stiller als anders in de kou.

Bij de astra G en H brand Als er èèn van de gloeibougies kapot is het motor storings lampje even als de motor net gestart is.

bedankt voor de info alle

komen nieuwe gloeibougies dan is het prombleem op gelost

start moeilijk moet door starten anders slaat die niet aan

:hmmz

@stefanDTI wrote:

De 1.7 gloeit bij temperaturen onder 0c na (eventjes) om de motor beter te laten lopen. Je kunt dit horen , de motor is stiller als anders in de kou.

Bij de astra G en H brand Als er èèn van de gloeibougies kapot is het motor storings lampje even als de motor net gestart is.

Maar dat snap ik niet helemaal.

Gister middag reed ik weg, gaf de buiten temp meter 8 graden aan.

Voor het starten ging wel mn gloei lampje aan voor ongeveer 1 seconde of iets korter.

Na het starten ging er geen lampje aan... dus ik weet niet hoe die 5 graden geregeld is, maar misschien dat de buiten temp meter achter de bumper niet helemaal overeenkomt met de temp meter van de motor?

EDIT: De 1.7 en 2.0 diesels gloeien niet onder 5c . hier bedoel je boven de 5 graden denk ik?

heb nog een klein vraag je me diesel moet ik smorgen best lang vast houden als ik het contact om draai

kan het zijn dat de diesel terug loopt uit de lijding kan ik daar wat aan doen of

niet

dacht zelf een klep tussen de brandstof toe voer te zetten dat die niet terug loopt diesel

o ja nog wat heb dislexstie dus kan nog wel eens foutje tussen staat :hmmz

Het komt nog wel eens voor dat de retourslangetjes en het eindstopje van de verstuivers na verloop van tijd niet meer 100% afdichten. Als de motor dan een nacht heeft stilgestaan komt er lucht in het systeem en moet je lang doorstarten voor hij aanslaat. Slangetjes en stopje vervangen is goed zelf te doen en kost niet veel.

@ries e wrote:Het komt nog wel eens voor dat de retourslangetjes en het eindstopje van de verstuivers na verloop van tijd niet meer 100% afdichten. Als de motor dan een nacht heeft stilgestaan komt er lucht in het systeem en moet je lang doorstarten voor hij aanslaat. Slangetjes en stopje vervangen is goed zelf te doen en kost niet veel.

oke man zal ik daar ook eens na kijken eens kijken of ik wat kan vinden onder de motorkap

@stefanDTI wrote:@stefanDTI: ik dacht dat mijn motor altijd voor en na gloeit, maar alleen EXTRA gloeit onder de 5 graden... dacht ik...

Ook de 2.0 en 2.2 Diesels gloeien na als ze gestart zijn, zelfs in de zomer!!!!!! en wel een Seconde of 30, bij koude ne half warme start...

Willem

zo nieuwe acuu er in geen prombleemen meer met start vaag vindt ik dat

acu mischien op of zo wel iets zwader er in gezet altijd beter

Terug
Naar boven