Ik heb dit weekend mijn schijfremmen + blokken vervangen. Dit was wel weer eens nodig. Nu liep er bij mijn rechterachterwiel iets aan. Dit was goed te horen als ik tussen de 80-100 km/h reed. Echter na het vervangen van de remschijven is dit niet verholpen. Zodra ik de schuifbouten vastdraai loopt de schijf zwaar (alsof hij wordt geklemd. Ik snap dat ze iets mogen aanlopen, maar het is wel een erg groot verschil in vergelijking met de andere schijven. Nu dacht ik dat mijn schuifbouten wellicht krom zouden kunnen zijn (dit ga ik morgenavond controleren). Indien ze krom zijn dan heb ze snel nodig want ik ga van de week al op vakantie dus bestellen via een webshop is niet echt een mogelijkheid. Iemand een idee waar ik ze kan kopen?
Tevens vroeg ik mij af waarmee de schuifbouten ingesmeerd moeten worden? Ik heb ooit gehoord dat het schroefdraad met kopervet ingesmeerd kan worden, maar wat smeer ik op de bouten zelf? En ook daarvoor dan de vraag: waar haal ik dat snel vandaan?
Tevens vroeg ik mij af waarmee de schuifbouten ingesmeerd moeten worden? Ik heb ooit gehoord dat het schroefdraad met kopervet ingesmeerd kan worden, maar wat smeer ik op de bouten zelf? En ook daarvoor dan de vraag: waar haal ik dat snel vandaan?