• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Pulsgever kapot, hulp bij vervangen gewenst

Dag Opel fanaten,

In mijn GSI uit '97 is de snelheidssensor kapot, waardoor, buiten dat ik geen snelheidsweergave heb, de motor regelmatig uitvalt. Nu heb ik al gevonden dat dit in vakjargon de pulsgever is, maar ik heb nog geen flauw idee waar die zit.

Ik nl begrepen dat dit makkelijk zelf te doen is, en dan ga ik toch liever een 2e handsje halen en hem zelf vervangen.

Kan iemand op een foto aanwijzen waar ik moet zijn? Alvast hartstikke bedankt!

EDIT: Laat maar mensen!

Per toeval kwam ik er achter dat de pulsteller met niet zoveel andere electronica een zekering deelt, maar een daarvan is het achteruitrij licht. Toevallig zag ik gisteren dat die het ook niet deed...

Wel lekker zo'n garage: "Ja we hebben het uitgelezen, en de sensor is kapot..."

Check deze link eens. Die helpt je ook al verder, voor het geval het nog nodig is: viewtopic.php?f=8&t=147936&p=1932621&hilit=snelheidssensor#p1932621

Check deze link eens. Die helpt je ook al verder, voor het geval het nog nodig is: viewtopic.php?f=8&t=147936&p=1932621&hilit=snelheidssensor#p1932621

Hee BlackDevil,

Bedankt voor je reply, maar het was dus echt de zekering. Alles is nu helemaal ok!

Zal dat ook even melden in dat andere topic, mochten er meer mensen op terecht komen met dit probleem...

Hee BlackDevil,

Bedankt voor je reply, maar het was dus echt de zekering. Alles is nu helemaal ok!

Zal dat ook even melden in dat andere topic, mochten er meer mensen op terecht komen met dit probleem...

Owkee, mooi dat het is opgelost. Meestal zijn het de kleine dingen die voor de grootste ongemakken zorgen.

Owkee, mooi dat het is opgelost. Meestal zijn het de kleine dingen die voor de grootste ongemakken zorgen.

Terug
Naar boven