• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raar Probleem: Nieuw Velg+Wiel draait niet, Oude wel

Heb gisteren de remshijven en remblokken vervangen, de remschoen mooi strak rood geverfd ook nog. Zal fotos plaatsen later ;).

Alleen zit ik met een raar probleem, heb 16 Inch velgen met wielen gekocht (heb nu 18 inch). Ik probeerde de 16 Inch erop te zetten, lukte goed alleen de voorste wielen draaien niet. ze zitten hartstikke vast. Aan een kant kan ik de wiel paar cm naar voor en achter wel draaien maar verder zit hij hartstikke vast. Zie ook dat hij niks raakt, de remschoen en de schijf niet. Als ik de wiel van de remschijf weghaal dan draait de remschijf wel en met de wiel dus niet.

De 18 inch velgen waren niet Opel orginele velgen, de 16 inch wel...zat net te bedenken zou het kunnen zijn dat die wielbouten te lang zijn en iets blokkeren ?

Idd wiel bouten te lang.

Opel gebruikt redelijk korte wiel bouten.

andere halen of deze bouten in korten.

Loopt het balanceerlood niet tegen.de remklauw aan?

Anders toch eens kijken of wielbouten niet te lang zijn

met 18 inch lijkt het me niet dat het balanceerlood tegen de remklauw komt (dan heb je wel echt big brakes nodig)

kun je de oude wielbouten niet proberen?

Kijk ook eens of alle velgen dezelfde etwaardes hebben. Heb het wel eens gezien dat 1 wiel tegen de klauw aanliep omdat de et waarde hoger was als de rest van de velgen

Terug
Naar boven