• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raar probleem

Nick-C20XE

Post weinig
Een paar maanden geleden (in de winter) begon mijn C20XE (Corsa B) rare kuren te vertonen.

Elke keer als ik sochtends weg wou rijden ging alles prima tot de eerste bocht, als ik de koppeling intrapte viel hij gewoon uit.

Dit was het enige probleem tot na ongeveer 5 km, toen begon de auto heel erg te schokken als ik boven de 2000 toeren kwam.

De enige manier dat ik nog een beetje kon rijden was óf hem onder de 2000 toeren houden óf met de koppeling spelen zodat ik hem aan de gang kon houden.

Het rare was dat het alleen gebeurde als mijn auto stil had gestaan buiten, als hij een hele dag in de parkeergarage had gestaan dan was er niets aan de hand.

Ik dacht dat dit lag aan de temperatuur dus heb ik het een beetje afgewacht om te kijken of het beter zou worden als de temperatuur zou stijgen.

Dit was dus het geval, lekker prima doorrijden merkte niets meer aan de auto.

Nu sinds 2 weken (geen temperaturen meer zoals in de winter) begint het hele probleem weer van voren af aan.

Symptomen nu zijn dus:

Vanaf start niet veel aan de hand behalve uitvallen als ik koppeling in trap.

Na een paar km begint hij te horten en stoten bij constant gas boven de 2000 toeren.

Als ik hem boven de 2000 toeren breng dat hij begint te stotteren en dan een keer het gas loslaat en vervolgens weer intrap hoor je echt een "BWOAAAAAAP" zonder dat er ook maar iets gebeurt (geen aandrijving dus).

Als ik dan vervolgens weer de koppeling intrap en paar keer beetje gas geef en dan de koppeling weer op laat komen doet hij het prima tot de 2000 toeren.

Ik heb het geprobeerd te filmen maar het is moeilijk in beeld te brengen.

Ik heb zelf wel redelijk wat autokennis maar dit vind ik een redelijk vaag probleem, dus als iemand kan helpen met waar ik moet zoeken zou dit geweldig zijn. (zonder 100 dingen te vervangen het liefst want budgettair zit ik momenteel aan de krappe kant)

Als iemand misschien een Tech-1 of OPCOM heeft in de buurt van Eindhoven die ik er eens aan zou kunnen hangen zou dit ook mooi zijn want misschien is er uit de waardes iets te herleiden.

Of iemand die tijd heeft om er misschien een keer samen naar te kijken (dit kan evt. tegen een kleine vergoeding)

Terug
Naar boven