• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Radio in Corsa

Hoi allemaal,

Ik heb een paar weken geleden een Corsa uit 2003 gekocht. Helemaal Happy :)

Alleen zit er een radio in van VDO die ik graag wil vervangen.

Kan ik elke radio hier in plaatsen (mocht de maat passen natuurlijk)

Dit omdat ik niet weet of elke radio gekoppeld kan worden aan het displaytje boven, dat in de corsa's zit.

En welke zouden jullie me aanraden? Het liefst wil ik er een waar ook een kleine navigatie in zit, aangezien ik veel heen en weer moet rijden :)

Groetjes Renate

Corsa C heeft toch dubbeldin? dus een dubbel dikke radio? Je zou op zoek kunnen gaan naar een dubbeldinsradio (wel makkelijk als je ook navigatie wilt) of je koopt een speciaal frame wat van 2 din naar 1 din gaat. Dan kun je er elke "gewone" radio in doen.

Even opgezocht wat een dubbeldinsradio is :)

Die kan er inderdaad in, omdat hij onder de radio die er nu inzit, nog ruimte heeft.

Maar het gaat mij er om of ik elke radio aan kan sluiten op het kastje wat boven op het dashbord in de Corsa zit.

Kan ik die koppelen aan elke radio, van pioneer bv, of pakt ie alleen bepaalde merken?

corsa c heeft een enkeldin radio!!!!

alleen voorkantje is "dubbeldin" als je hem eruit haalt is het gewoon een enkeldin slede erachter...

zowel dubbel als enkeldin passen er eventueel in, hier voor moet je natuurlijk wel de slede aanpassen en een nieuwe "afdek" frame kopen...

je schermpje boven (tid) is programeerbaar zodat hij weer gaat werken...

als je stuurwiel bediening hebt en deze weer wil laten werken zou je er een kastje tussen moeten plaatsen

(bij de betere autohandel te koop voor 79.95)

Terug
Naar boven