• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

radio vervangen astra H (station)

Hallo,

Ik ben Barbara. Ik heb sinds begin augustus een Astra station uit 2005, waarmee ik heel blij ben :) Ik heb de speakers ge-upgrade en een subwoofer laten plaatsen, nu wil ook de originele radio vervangen omdat ik cd's branden zat ben en de de hifi meneren zeggen ook dat het geluid nog weer beter wordt daarvan. Ik probeer te achterhalen of je dan de berichten van de boordcomputer blijft zien op je scherm en of je die kunt blijven bedienen zodat je bijvoorbeeld de berichten weer weg kunt krijgen. Ik heb al uitgevogeld dat je met een adapter wel de bediening van de radio via het stuur kunt behouden, en ik heb ook ergens gelezen dat het mogelijk was bij een vectra de bediening van de boordcomputer via het stuur te doen (als de radio uit was??) met een can bus adapter. Maar verder kom ik niet. Ik kan me niet voorstellen dat je aan de originele radio vastzit als je je boordcomputer wilt blijven gebruiken... ik ben niet iemand die gedisciplineerd is in het nakijken van zaken als olie en vloeistoffen en gebruik dus graag de boordcomputer daarvoor.... wie helpt me verder en maakt me hopelijk blij? Volgens mij heb ik trouwens zo'n triple display, want ik zie ook de buitentemperatuur.

Alvast bedankt!

Terug
Naar boven