• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Radio vervangen

Bol

Lid
Hi allemaal,

Ik zou graag de radio van mijn Astra (uit 2004) willen vervangen. Er zit nu een standaard radio in, de CD 30 MP3. Ik wil deze vervangen voor een Sony MEX-BT3900U 1-din radio. Nu komen de aansluitingen niet overeen en heb ik een adapter gekocht. Echter doet de radio niks als ik hem aansluit. Ik heb hem even getest in een andere auto en daar werkt hij prima. Onderstaand de aansluitingen die ik heb. Hoe kan ik dit werkend krijgen?

31wa1lzhj4g8fpn6n5zke4bpploh24cg.jpg
b1j4916g813bwl79ukkmafn7qtfpbwzd.jpg
5l8mmzh8b17gjuwnj8l4qj6o80ga5o6q.jpg
8ayjm8bymk22qjszvknfn2gdcmcrutmx.jpg

Ik heb het nu als onderstaand. Rood zit bij rood en bruin zit bij zwart. Waarschijnlijk zit er nog iets niet goed want hij doet het nog steeds niet.

adapter:

vmof44yo5wi9992id6lsm3xhte9um51s.jpg

stekker auto:

mrvgs5abrqhsz3k9v2w392mauv0qdpd4.jpg

Geen idee, auto is niet voorbereid voor een geschakeld plus in deze radio stekker, niet meer nodig voor canbus radios.

Terug
Naar boven