• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ramen beslaan Astra G station

ik weet er zijn meerdere van deze topics maar omdat ik niet verder kom deze:

Astra G 1,6 16v station BJ 1998

>>GEEN airco

weet het niet zeker maar een maatje van mij heeft hetzelfde gehad .

bij hem was toen de kachel radiator lek waardoor hij alles vol condens kreeg

weet het niet zeker maar een maatje van mij heeft hetzelfde gehad .

bij hem was toen de kachel radiator lek waardoor hij alles vol condens kreeg

controleer ook de recirculatieklep.

Soms draaien deze asjes dol waardoor de klep nooit goed sluit en hij vochtige lucht gaat rondpompen.

Dashboardkastje eruit halen, en kijk naar de kachelmotor.

Daarbovenop zit een met foam beklede klep en een rooster.

Activeer nu een paar keer de recirculatieklep en je zult zien dat hij opent en sluit. Doet hij dit niet en beweegt hij onregelmatig dan is de as dol. Dan zal er een nieuwe in moeten of je parkert hem vast in de de dichtstand en je neemt de stekker van het motortje los.

controleer ook de recirculatieklep.

Soms draaien deze asjes dol waardoor de klep nooit goed sluit en hij vochtige lucht gaat rondpompen.

Dashboardkastje eruit halen, en kijk naar de kachelmotor.

Daarbovenop zit een met foam beklede klep en een rooster.

Activeer nu een paar keer de recirculatieklep en je zult zien dat hij opent en sluit. Doet hij dit niet en beweegt hij onregelmatig dan is de as dol. Dan zal er een nieuwe in moeten of je parkert hem vast in de de dichtstand en je neemt de stekker van het motortje los.

onder het dashboard in het midden, achter(richting schutbord) je bedieningsknoppen voor de kachel zeg maar. grote kans dat het dit is. is de condens een beetje "vettig" of is het echt gewoon vocht?

onder het dashboard in het midden, achter(richting schutbord) je bedieningsknoppen voor de kachel zeg maar. grote kans dat het dit is. is de condens een beetje "vettig" of is het echt gewoon vocht?

Terug
Naar boven