• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rammel achterklep Vectra C Station ?

Gents,

Mijn Vec rammelt achter ergens.. Ik heb zelf sterk het vermoeden dat het uit de achterklep komt, maar zowel ik als de dealer kan 't niet vinden.

Het komt niet onder de auto vandaan, daar is alles in orde.. Er ligt ook niets los in 't kleine bakkie bij het reservewiel, of bij 't reservewiel zelf..

Ook in de zijvakjes ligt niets..

Iemand dit wel eens mee gemaakt? :wtf

Bij mijn vec rammelt er ook iets, ben er achtergekomen dat het dat klepje is bij de armsteun bij de achterbank... dus waar je aan trekt om in de koffer te komen langs de achterbank... Snap je?

Kan natuurlijk iets heel anders zijn bij jouw vec

Grtz

haha, en dan tegengehouden worden... das lachen! :thumb

Maar je hebt gelijk dan kan de persoon in de koffer goed luisteren waar het vandaan komt...

Grtz

@TijnGsi16v: Bedoel je dat skiluik ding? Zal eens kijken.

@martklanderman: Ik heb me vrouw al eens achterin gezet (ze had 'n plant gekocht die rechtop moest blijven..) En zij dacht ook dat het uit de achterklep kwam..

Maar als je de klep open doet en er tegen aan ramt of mee schud rammelt niets.. Kentekenplaat/houder kan het niet zijn, die zitten met van die Anti-Diefstal schroeven vast..

ja idd dat skiluik ding, kwam effe niet op de naam... dat klepje rammelt als een gek bij mij als de armsteun neergeklapt is.

Dat geklapper kan ook van je achterklep komen. Toen ik mijn auto kocht deed hij dat ook. Je kunt vrij makkelijk kijken wat het is. Als je achter je auto gaat staan, en dan zonder dat je de kofferbak ontgrendeld de klep even heen en weer beweegt. Dan merk je gauw genoeg of daar ruimte op zit. Dit was bij mij wel het geval. Als dit bij jouw ook het geval is kun je twee dingen doen. Het eerste en makkelijkste is om de kofferbak te openen en de rubberen pluggen die aan weerskanten zitten iets naar buiten te draaien. Die zorgen namelijk dat je achterklep goed strak dicht zit. Lost dit het probleem niet op, kun je ervoor kiezen om de slotplaat in je auto iets naar achteren te verplaatsen. Succes in ieder geval.

vr gr Eddyvec C

Wij hebben ook gerammel achter in de auto, maar volgens mij komt die van ons achter in de bumper. Het stukje tussen de wielkast en de achterbumper. Als ik daar tikje geef hoor ik gerammel. Ben van plan dat stukje aan elkaar vast te maken/binden/lijmen ofso hehe

Hmm de achterklep lijkt niet het probleem.. Ik sta nu toevallig even bij de dealer dus ze kijken daar ook nog even naar, en als ze het niet kunnen vinden is 't pech. Ik ga straks op wintersport.. Dus dan komt het wel als ik weer thuis ben.

Dat is lullig inderdaad, zit de eigenaar met zo'n irritante rammel :thumbdown

Ik kan dr ook niet tegen hoor... Hoor ieder piepje en kraakje.. :swear

Vanmorgen bij de dealer werd niets noemenswaardig gezegd.. Maar hij rammelt nog steeds...

Inmiddels zet ik de radio gewoon wat harder, en op de autobahn hoor je het niet meer.. king:

Thuis zie ik wel weer..

Groeten uit Wurzburg.. Morgen verder naar Saalbach-Hinterglemm :thumb

Terug
Naar boven