• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

rare elect. storing Astra F

CQPV6

Post weinig
Heb hier een Fje staan met een zeer hartnekkige storing die ik maar moeilijk kan traceren.

Het volgende doet zich voor:

Zo nu en dan als je de auto uitzet ,(en of je de sleutel er uit haalt of niet maakt geen verschil) gaan binnen enkele seconden de controlelampjes op het dash weer branden net als ie op contact staat, zo ook de verlichting achter het middenconsle en het infodisplay gaat ook aan. dus hetzelfde gaat als wanneer je hem op contact zet, BEHALVE de kachelmotor, en wanneer ik hem dan op contact zet is de kachel wel weer bedienbaar. Verder start de auto gewoon en dan gaan de lampjes ook gewoon weer uit. Loopt goed en kan hem ook netjes weer afzetten en soms blijft het dan ook goed. Soms loop je er een uur later heen en dan branden de lampjes wel weer. En als ik dan de richting aanwijzer of de ruitenwisser hendel bedien gaat alles weer uit.

Ik dacht eerst aan het contactblokje, dus gewisseld(zonder resultaat). Het is zelfs zo dat als de storing zich voordoet en ik haal de grote stekker van het contactslot af, verandert er niks!

Ben naar mijn weten ook alle massa;s al na gelopen...

Als ik de centrale stekker met de motorsignalen loshaal(gedaan om dynamo uit te sluiten), verdwijnt het motroniclampje en het olielampje,maar de rest gaat niet uit.

Ook hoor ik onder het dash een heel zacht geluid (Zoemend, bijna sissend) dat er niet is als de storing weg is. Kan het slecht traceren, he alle relais er ook al even afgehad, ook geen verschil...

:wtf :wtf :wtf :wtf :wtf :wtf

Iemand een suggestie?? :wors

Terug
Naar boven