• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

rare problemen bij Corsa B 1.2 uit '94

Pelt

Lid
beste,

Ik zit namelijk met een raar probleem, ik ben geen leek als het aankomt op auto's maar dit snap ik toch niet.

het gaat om een Corsa b 1200cc benzine uit 1994

het zit namelijk zo dat als de auto een dag of 2 heeft stil gestaan hij soms moeilijk start. Motor draait goed rond maar moet echt laaaaaaang starten(in periodes) voor hij echt aanslaat. Eens hij aanslaat draait hij een sec of 2 vierkant maar komt er direct door. Eens erdoor hoor je niets meer enkel als je als hij nog maar effe draait en nog koud heeft en wat brut op het gas gaat dan houdt hij in maar slaat niet af. Tijdens het starten komt er wel eens wat wit-achtige rook naar buiten langs de luchtfilter.

Er is ontsteking maar als ik een start-pilot in spuit gebeurt er nog niets, het rare is dat als je de auto elke dag gebruikt er geen enkel probleem is, hij houdt niet in, valt nooit stil of dergelijke.

En ik rij veel te graag met de Corsa om hem nu al te moeten afgeven !! :wub

Ik heb al veel gelezen ook over de krukassensor of de toerentalsensor of dergelijke maar telkens mensen met dit probleem zit valt hij ook uit tijdens het rijden maar dat gebeurt bij mij niet.

Dus ik heb even de draad kwijt... :swear

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Grts B

Vermoedelijk een Temperatuursensor, of iets in die richting.....

Oja, witte damp langs luchtfilter is een terugslag van het gas intrappen bij het starten...

gas intappen tijdens starten is: niet aanslaan!!!!

Willem

Vermoedelijk een Temperatuursensor, of iets in die richting.....

Oja, witte damp langs luchtfilter is een terugslag van het gas intrappen bij het starten...

gas intappen tijdens starten is: niet aanslaan!!!!

Willem

Dus sowieso geen gas geven ook al slaagt hij niet direct aan? Bedankt voor de tip!

Nu hoe kan ik zeker zijn dat het de temperatuur sensor is? Kan ik het eventueel uitmeten of iets? het rare is dan toch als je de auto regelmatig gebruikt dat er geen probleem is...

Kan ik hem eventueel overbruggen of iets als hij niet start?

Zulke problemen die geen constante fout geven zijn om zot van te worden :swear

Al bedankt voor het antwoord!

Dus sowieso geen gas geven ook al slaagt hij niet direct aan? Bedankt voor de tip!

Nu hoe kan ik zeker zijn dat het de temperatuur sensor is? Kan ik het eventueel uitmeten of iets? het rare is dan toch als je de auto regelmatig gebruikt dat er geen probleem is...

Kan ik hem eventueel overbruggen of iets als hij niet start?

Zulke problemen die geen constante fout geven zijn om zot van te worden :swear

Al bedankt voor het antwoord!

En de temperatuursensor zal gewoon verkeerde gegevens doorgeven waardoor de motor verkeert "eten" krijgt waardoor hij niet/moeilijk aanslaat? Maar dan vraag ik me toch af waarom ik hem zonder problemen mee kan rijden en starten ook al heeft hij maar even gedraaid...

:wtf

En de temperatuursensor zal gewoon verkeerde gegevens doorgeven waardoor de motor verkeert "eten" krijgt waardoor hij niet/moeilijk aanslaat? Maar dan vraag ik me toch af waarom ik hem zonder problemen mee kan rijden en starten ook al heeft hij maar even gedraaid...

:wtf

je kan m niet overbruggen...

ja het kan echter nog zoveel dingen zijn uiteraard..

maar tempsensor zijn zowel nieuw als gebruikt veel te vinden en niet duur, en zeker t proberen waard.

toerental sensor geven vaker problemen met warme motor, of gewoon echt niet aanslaan.

als de toerental sensor kapot is is er ook geen ontsteking en benzine inspuiting.

Willem

je kan m niet overbruggen...

ja het kan echter nog zoveel dingen zijn uiteraard..

maar tempsensor zijn zowel nieuw als gebruikt veel te vinden en niet duur, en zeker t proberen waard.

toerental sensor geven vaker problemen met warme motor, of gewoon echt niet aanslaan.

als de toerental sensor kapot is is er ook geen ontsteking en benzine inspuiting.

Willem

Dat zou heel goed kunnen, als de sensor een verkeerde waarde geeft krijgt de motor te veel of te weinig brandstof.

Willem

Dat zou heel goed kunnen, als de sensor een verkeerde waarde geeft krijgt de motor te veel of te weinig brandstof.

Willem

Voila, ik heb een donor auto bij gekocht en de temperatuur sensor vervangen en hij start zonder 1 hapering!! Bedankt voor de goede tips, nu heb ik wel een vraag ivm een "tikkend" geluid als ik "gas" geef in lagere toeren. Dat is er een getik dat gelijk oploopt met het toerental maar eens op hogere toeren verdwijnt het getikt. iemand een idee? Zouden de kleppen moeten geregeld worden of dergelijke.

Grts,

B

Voila, ik heb een donor auto bij gekocht en de temperatuur sensor vervangen en hij start zonder 1 hapering!! Bedankt voor de goede tips, nu heb ik wel een vraag ivm een "tikkend" geluid als ik "gas" geef in lagere toeren. Dat is er een getik dat gelijk oploopt met het toerental maar eens op hogere toeren verdwijnt het getikt. iemand een idee? Zouden de kleppen moeten geregeld worden of dergelijke.

Grts,

B

ja lap, heb echt geen zin om deze voorlopig te vervangen... toch bedankt voor de reactie! nu weet ik tenminste wat het is :thumb

ja lap, heb echt geen zin om deze voorlopig te vervangen... toch bedankt voor de reactie! nu weet ik tenminste wat het is :thumb

Terug
Naar boven