Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en de (trotse) eigenaar van een tigra uit 95'.
Ik zit echter met een paar rare problemen.
Na een complete dag gezocht te hebben op dit forum en internet (google.com) ben ik nog steeds niet op een antwoord gestuit.
Mijn auto stottert erg en maakt rare geluiden (poffend en stotterend).
Op dit forum kwam ik tegen dat dat wel eens de EGR kan zijn.
Is deze dan kapot is gewoon vies?
Verder mijn 2e probleem (nog iets groter denk ik)
Als ik mijn motor start en ik ga naar mijn koelvloeistof tank kijken.. dan trekt hij deze bijna helemaal leeg. er blijft een heel klein bodempje achter. Ik wist dit in het begin niet dus ik heb deze bijgevuld tot de helft... nu gooit hij deze ook weer vol en dan komt hij erg hoog. als hij nog niet op temp is en ik trap het gas een beetje in dan komt er redelijke blauwe rook uit mijn uitlaat...
Verder werkt mijn verwarming ineens ook niet goed meer, als ik mijn verwarming voluit heb (op warm) dan gaat hij uiteindelijk weer koude lucht blazen.
Zou mijn koppakking lek zijn of iets in die richting?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen aangezien dit misschien weer de zoveelste kostenpost wordt.
Alvast erg bedankt namens deze tigra rijder,
Wesley.
Ik ben nieuw op dit forum en de (trotse) eigenaar van een tigra uit 95'.
Ik zit echter met een paar rare problemen.
Na een complete dag gezocht te hebben op dit forum en internet (google.com) ben ik nog steeds niet op een antwoord gestuit.
Mijn auto stottert erg en maakt rare geluiden (poffend en stotterend).
Op dit forum kwam ik tegen dat dat wel eens de EGR kan zijn.
Is deze dan kapot is gewoon vies?
Verder mijn 2e probleem (nog iets groter denk ik)
Als ik mijn motor start en ik ga naar mijn koelvloeistof tank kijken.. dan trekt hij deze bijna helemaal leeg. er blijft een heel klein bodempje achter. Ik wist dit in het begin niet dus ik heb deze bijgevuld tot de helft... nu gooit hij deze ook weer vol en dan komt hij erg hoog. als hij nog niet op temp is en ik trap het gas een beetje in dan komt er redelijke blauwe rook uit mijn uitlaat...
Verder werkt mijn verwarming ineens ook niet goed meer, als ik mijn verwarming voluit heb (op warm) dan gaat hij uiteindelijk weer koude lucht blazen.
Zou mijn koppakking lek zijn of iets in die richting?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen aangezien dit misschien weer de zoveelste kostenpost wordt.
Alvast erg bedankt namens deze tigra rijder,
Wesley.