• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ratel in c20xe?

2000

Post veel
Er zit in mijn c20xe een ratel die me toch wel zorgen baart. Het is niet te horen waar hij vandaan komt, maar is wel heftig. Het is gekomen nadat ik de kop eraf gehaald had. Alle klepstoters uit elkaar, schoon gemaakt, en gevuld weer geplaatst.

Ik dacht meteen de drijfstang lagers, maar toch ook weer niet. De tik doet zich alleen voor na koude start, en na een minuut of 2 is ie weg :shock: ik geef de c20xe regelmatig de sporen en ga er van uit dat als het de lagers zijn dat ie allang al de geest gegeven zou hebben? En stel het zijn de lagers, zo'n tik hoor je dan toch de hele tijd, en niet alleen bij koude start?

Dus mischien toch de stoters , maar vind ik de tik weer te hard voor..........lastig!

Heeft iemand hier misschien een logische theorie over?

Terug
Naar boven