Hallo, tijdens het optrekken vanuit stilstand of langzaam rijden hoor ik een tikkend geluid. Het lijkt ongeveer 1 keer per omwenteling van het wiel te zijn. Bij hogere snelheden dus ratelend tot fluitend. Als ik de koppeling intrap is het weg. Als ik tijdens het terugschakelen de pook bijv. van de 4 naar de 3 verzet komt het geluid terug tot de belasting van de wielen op de bak is overgedragen. Als ik de koppeling op laat komen hoor ik dit geluid nog een keer als de van de andere kant de compressie van de motor erbij komt.
Als ik op snelheid het gas loslaat is het geluid even weg tot de krachten de andere kant op staan (van wielen naar motor i.p.v. van motor naar wielen).
Ook als ik op een rotonde rij voel ik tijdens het terugsturen een soort schokken, net of er een platte kant op de band zit.
Het lijkt zo op een defecte homokineet, alleen hoor ik het bijbehorende knappen of bonken dan niet. Rara wie weet raad.
Groeten Edwin
Als ik op snelheid het gas loslaat is het geluid even weg tot de krachten de andere kant op staan (van wielen naar motor i.p.v. van motor naar wielen).
Ook als ik op een rotonde rij voel ik tijdens het terugsturen een soort schokken, net of er een platte kant op de band zit.
Het lijkt zo op een defecte homokineet, alleen hoor ik het bijbehorende knappen of bonken dan niet. Rara wie weet raad.
Groeten Edwin