• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ratelend geluid + doffe slagen bij gas geven

Moi-online

Post weinig
verhaal:

net terug van een week Oostenrijk, de bergen in met de Insignia.

Wat heb ik gemerkt:

1. Als we tegen een berg reden en de Insignia dus echt moest 'trekken' hoorde ik een hard tikkend / ratelend geluid (net een specht dit in een boom aan het pikken is!).

2. Bij het optrekken in 5e versnelling bij ongeveer 100 - 110 per uur voelde ik doffe slagen in het gaspedaal. (weet niet hoe ik dit beter kan beschrijven)

Iemand een idee wat dit allemaal kan zijn?

Kun je het geluid ook nu je terugbent "oproepen"?? Of hoor je het geluid alleen als je tegen een echte berg oprijdt??

Greets Roel

@opel-limbo wrote:Kun je het geluid ook nu je terugbent "oproepen"?? Of hoor je het geluid alleen als je tegen een echte berg oprijdt??

Greets Roel

op dit moment niet meer gehoord, binnenkort als ik nog eens autostrade doe, kan ik het misschien eens proberen...

het zou me niet verwonderen . dat je als belgie een diesel motor zou hebben .

en di hoogste wss te maken heeft met roetfilter regeneratie . dan klinkt in de auto binnenruimte ook een ploffend roffelend geluid . na een tijdje . is dat ook weg . je kan dit herkennen aan het hogere actueel verbruik moment dat je aan het rijden bent .

hoop dat mijn uitleg duidelijk was . en dat we over hetzelfde geluid hadden .

Terug
Naar boven