• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

RC Schaalmodel van je eigen Opel

PAASHAAS

Post veel
Eindelijk een keer laten doen (heb dr zelf geen verstand van, zonde om die kap dan te vernaggelen) maar eindelijk isse klaar...Mijn eigen vec als RC model king:

Helaas (maar dat wist ik al van te voren) is de kleur niet gelijk met de mijne, dus hebben we maar de dichts bijzijnde kleur gepakt....Nietemin een aardig geslaagd dingetje dacht ik zo :

Het chassis was eigenlijk van een Subaru impreza, waardoor er bij de voorbumper een stukje zwart chassis uitsteekt...Laat ik dat nou net ff niet erg vinden :D:D

Het spoilerverhaal was ff priegelen, maar zo lijkt ie nog een klein beetje op de Irmscher spoilert die ik op m'n Vec heb staan :

Na het pas, knip en spuitwerk (welke ik uitbesteed heb) ga ik zelf nog een paar leuke kleinigheidjes toevoegen :

Ruitenwissers, dubbele uitlaatdemper, en spiegeltjes :

(en spacers tussen de velgen zetten zodat ze iets meer naar buiten komen) :lol:

paashaas, check PKracing.nl, die hebben velgen tekoop met meer offset, (die je nu hebt is +2 zo tezien) wie weet vind je een setje die ook meer lijken op je 1:1 velgen met meer offset!

dan is het helemaal real:cool:

http://www.pkracing.nl

k zoek er nog een van een E kadett en een corsa A

als je weet waar die te verkrijgen zijn hoor ik t graag

greets

origineel gepost door jblfreak

k zoek er nog een van een E kadett en een corsa A

als je weet waar die te verkrijgen zijn hoor ik t graag

greets

Kadett E GSi staat hier... :D Ding heeft nog licht ook :D

Op mp staat er ook geregeld 1, maar die is met doos... alleen het bod komt daar niet hoger dan 50,-... ik denk dat die gozer een miljoenen-jackpot er voor wil hebben :angel

Als je een beetje kunt boetseren met klei of gips kan je je eigen schaalmodel maken en bij een beetje plastic-boer hem laten vacuumtrekken tot een body.

origineel gepost door Roelof

Als je een beetje kunt boetseren met klei of gips kan je je eigen schaalmodel maken en bij een beetje plastic-boer hem laten vacuumtrekken tot een body.

Denk eerder dat je het wel een beetje meer moet kunnen...

Oftewel er al jaren mee bezig zijn...

Valt best mee, gewoon de wielbasis en spoorbreedte bepalen van je RC auto (electro meestal 190mm breed en brandstof 200mm) en beginnen met een frame van houtenblokken, met daaroverheen wat glasvezelmatten. Dan kan je een laag gips of klei gaan aanleggen om de vorm van de auto te gaan verfijnen. Daarna eventueel wat lijntjes in dremelen en andere verfraaiïngen en dan op wat dieptepunten een gaatje boren van 1mm wat onder in de ruimte uit komt.

Kijk anders dit eens door:

Het proces heet vacuumvormen, als je een beetje zoekt kom je de nodige artikels wel tegen.

origineel gepost door kreidler74

volgens mij is dit toch meer een vectra a

Tinus

plaatste ik gewoon de verkeerde link... krijg je ervan als je vanalles tegelijk doet...

Nieuwe poging, hier is die dan:

en ik ben in het bezit van een a manta opelteam mannesmann

ooit opgebouwde rc geweest,toen leeg gehaald en is ze in de vitrine

terecht gekomen bij tcat waar ze jaren heeft staan pronken.

helaas neemt tcat afscheid van alles wat met manta te maken

heeft.en nu staat de mannesmann a manta weer bij mij .

alwaar ze weer terug gebracht wordt in rijdende staat.

vgr tonsr

Terug
Naar boven