• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Recaro stof , waar nog te koop? Wie nog bruikbare stof over?

lenn0

Post vaak
Ik heb nog een Recaro stoel , B2 GT/E kleuren, die nu al maanden uit elkaar ligt...

De antraciete stof van de wangen moest vervangen worden, maar dit blijkt tot nu toe achteraf kompleet onvindbaar.

(ik had ook nog een compleet achterbank rugdeel over, maar de kwaliteit van het weefsel was te ver heen.)

West Trading kan niet meer aan de juiste komen, Kees van Hoof heeft het niet meer.... Het wil maar niet lukken!

Weet iemand waar nog wat van deze stof te vinden is?

DSC05246_zpsdb434019.jpg

De stoel zelf is al compleet gerestaureerd, binnenwerk roestvrij gemaakt, vulling opnieuw gemaakt etc. dus ik zou deze stoel graag klaar laten maken.

@lenn0 wrote:Ja zeker interessant, nogmaals, gouden tip eddie! :wors

Er zit wel een stiksel over de hele lap heen, zo om de 12cm maar ik denk dat die er wel uit te krijgen is, nog niet goed naar gekeken...

die kun je er makkelijk uithalen, naderhand is dat niet meer zichtbaar

Ja zeker interessant, nogmaals, gouden tip eddie! :wors

Er zit wel een stiksel over de hele lap heen, zo om de 12cm maar ik denk dat die er wel uit te krijgen is, nog niet goed naar gekeken...

Mooie van deze interieurs is dat het over het algemeen ook minder waard is of in elk geval gevonden wordt, dan de Recaro's.

Moet je dus meestal wel wat goedkoper kunnen vinden.

Ik kan bevestigen dat de bank perfect is, de stof is netjes en het is hem exact.

Eindelijk opgelost, heel blij mee. Nu de stoffeerder weer een klusje geven.

En wat een voorraad stof. :wub

( vorige eigenaar was trouwens nogal een originaliteitsliefhebber, vond het zonde dat al die manta's zo verbouwd werden. Heb hem maar niet verteld waar ik z'n bank voor ging gebruiken... ;) )

Ik kreeg die link toevallig eerder vandaag ook door van m'n vader.

Ik zal maar eens contact opnemen, want als het spul netjes is moet het zo ook wel kunnen.

Mocht iemand nog een nieuwe lap van de juiste stof hebben, weten, of denken te weten, dan hoor ik het nog steeds graag.

Is dit spul (nieuw) dan echt uitgestorven?

van roosendaal auto stoelen in Sliedrecht kon jaren geleden nog de stof voor de wangen leveren

ze deden deze stoelen ook bekleden , ze zijn recaro dealer

misschien daar eens proberen

Hmm losse stukjes kan ik denk ik niks mee, moet echt een mooie lap hebben, of een keurig compleet stoeldeel.

Maandag even bellen naar van roosendaal. Bedankt Raymond!

Wordt vervolgd.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik heb nog geen succes gehad. Wel vriendelijke uitleg door van Roosendaal. De betreffende stof kwam niet van Recaro, maar van Opel zelf destijds.

Zij kunnen er niet meer aankomen. West Trading, de stoffengroothandel die veel Opel stof in het assortiment heeft, heeft deze ook niet meer en heeft ook geen goed bijpassend alternatief. (staaltjes ontvangen en vergeleken)

Ik heb weinig hoop om ergens een stukje oude voorraad te kunnen vinden om die ene stoel mee te bekleden, dus het wordt waarschijnlijk een complete keurige stoel vinden, of het complete interieur gedeeltelijk laten repareren, waar ik gewoon erg tegenop zie vanwege de kosten en het feit dat ik slechts 1 slechte stoel heb...

De man van de marktplaatsadvertentie had ook geen nette wangen meer...

Stender, hoe groot zijn jouw stukken stof?

Titel aangepast.

Goed bruikbaar deel/delen gezocht met nette antraciete wangen, passagierstoel/achterbankdeel etc. , zoek in elk geval stof om 2 wangen te kunnen repareren.

Mocht iemand een adres hebben waar ie deze originele wangen heeft laten herstellen met een geschikte stof die gelijk/vrijwel gelijk aan het origineel is, dan hoor ik het ook nog steeds graag, blijft het proberen waard.

Nette stof voor de wangen van de bestuurdersstoel. Mag als het hele mooie stof is ook van de passagier zijn, dan laat ik het wel omzetten.

Ik heb 2 wangen te bekleden, 1 van het rugvlak en 1 van het zitvlak.

Zonde, ik heb een paar maanden terug nog een achterbank weg gegeven, dan had je stof zat gehad :shock: Dat zou bij mij ook de richting zijn waarin ik zou zoeken, een achterbank.

Terug
Naar boven