• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

rechterbuitenspiegel

saluma

Post veel
Vanaf welk bouwjaar is een rechterbuitenspiegel standaard geworden?Mijn Kadett komt uit 1988.

Lijkt me leuk staan (lekker ouderwets) om m'n rechterbuitenspiegel eraf te halen en er een kapje op te zetten.Ik heb ze liggen,dus het kan.

groetjes Marcel.

Nou, mn 1e E uit 1986 (13S GT) die had ook "gewoon" een rechterbuitenspiegel.

Maar ik weet wel dat het niet standaard was.

Er waren toen veel E's uit die tijd die alleen een linker hadden.

dat waren vooral de "goedkopere" modeluitvoeringen.

Maar vanaf wanneer die er wel standaard was, dat weet ik eigenlijk niet.

Maa ik zou het mooi zou houden als ik jou was, je weet dan nog beter wat er achter je gebeurt toch ?

Rik :)

Nou, mn 1e E uit 1986 (13S GT) die had ook "gewoon" een rechterbuitenspiegel.

Maa ik zou het mooi zou houden als ik jou was, je weet dan nog beter wat er achter je gebeurt toch ?

@KadAstra-EF wrote:Nou, mn 1e E uit 1986 (13S GT) die had ook "gewoon" een rechterbuitenspiegel.

Hoi Rik,

tja,mijn Kadett is eigenlijk de kale basisuitvoering.Zonder klokje enz.Ik ga er vanuit dat ik een goedkoper model heb (de LS) .

En wat er achter me gebeurt,heb je gelijk in,maar de binnenspiegel heb ik ook nog.

Maar als je een trekhaak had,dan was een rechterbuitenspiegel wel verplicht.Maar dat is een ander verhaal.

Ik wacht het nog even af verder hier.

dankjewel voor je reactie.

gr Marcel.

@KadAstra-EF wrote:Nou, mn 1e E uit 1986 (13S GT) die had ook "gewoon" een rechterbuitenspiegel.

Hoi Rik,

tja,mijn Kadett is eigenlijk de kale basisuitvoering.Zonder klokje enz.Ik ga er vanuit dat ik een goedkoper model heb (de LS) .

En wat er achter me gebeurt,heb je gelijk in,maar de binnenspiegel heb ik ook nog.

Maar als je een trekhaak had,dan was een rechterbuitenspiegel wel verplicht.Maar dat is een ander verhaal.

Ik wacht het nog even af verder hier.

dankjewel voor je reactie.

gr Marcel.

Ik heb een LS en bij mijn zit er een rechterbuitenspiegel op...maarja misschien is die er later opgezet (of was het een optie?)

Ik heb een LS en bij mijn zit er een rechterbuitenspiegel op...maarja misschien is die er later opgezet (of was het een optie?)

In de folder van 09-84 op bladzijde 2 wordt de rechterspiegel als optie genoemd bij de GL versie.

In de folder van 09-85 ook, maar dan ook bij de LS, GL en GLS versie.

In de folder van 01-89 wordt de vernieuwde Kadett E gepresenteerd.

Daarin is de LS versie nog zonder speigel vermeld, maar vanaf de GL versie is het standaard.

De folder van 04-89 geeft geen vermelding meer naar een spiegel als optie.

Dan kun je er van uitgaan dat vanaf die tijd alles 2 spiegels heeft, links en rechts. (dat zet ik er maar even bij voordat er lolbroeken zijn die op de binnenspiegel wijzen :jerry :jerry )

Hmmm, dat was het wel zo'n beetje zo te zien/lezen.

In de folder van 09-84 op bladzijde 2 wordt de rechterspiegel als optie genoemd bij de GL versie.

In de folder van 09-85 ook, maar dan ook bij de LS, GL en GLS versie.

In de folder van 01-89 wordt de vernieuwde Kadett E gepresenteerd.

Daarin is de LS versie nog zonder speigel vermeld, maar vanaf de GL versie is het standaard.

De folder van 04-89 geeft geen vermelding meer naar een spiegel als optie.

Dan kun je er van uitgaan dat vanaf die tijd alles 2 spiegels heeft, links en rechts. (dat zet ik er maar even bij voordat er lolbroeken zijn die op de binnenspiegel wijzen :jerry :jerry )

Hmmm, dat was het wel zo'n beetje zo te zien/lezen.

Terug
Naar boven