• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

regelbare interval en kleurenscherm in dashboard.

asconahobbyist

Woont hier bijna
heb pas een Zafira A uit 2005 gekocht (dus grotendeels een Astra G) en die heeft een kleurenscherm in het dash voor de boordcomputer etc.

Nou heeft daar oorspronkelijk een navi ingezeten,zo'n siemens ndcr 1100,zag in de handleiding van mijn vorige Astra G dat daar exact hetzelfde systeem in heeft gezeten.

Enige wat dus heel jammer is is dat je dus met die betreffende radio ook de boordcomputer bedient,en aangezien die er niet meer inzit kan ik dus niets met die boordcomputer,hij geeft nu alleen tijd en datum aan.De specifieke hendel met BC bediening zit er dus ook niet in.

Nou heb ik zaterdag op de sloop een hendel uit een Astra G CDX meegenomen,met BC bediening en zelfs regelbare interval.

Iemand suggesties hoe ik een en ander aan kan sluiten zodat ik toch mn boordcomputer kan gebruiken en wellicht zelfs de regelbare interval werkend kan maken??

voor de regelbare interval heb ik op de how-to's van de vectra's iets zien staan dit was door wim v6 geschreven, is vast wel te maken in je zafira/astra, misschien zitten de draden al wel achter je stuurkap voor de bc.

veel suc6 met je zafira,

thnx voor de reactie.

Ik idd de stuurkappen al losgehaald maar heb niks kunnen vinden voor de BC.

Zal het stukje bij de vectra eens opzoeken

voor de regelbare interval heb ik op de how-to's van de vectra's iets zien staan dit was door wim v6 geschreven, is vast wel te maken in je zafira/astra, misschien zitten de draden al wel achter je stuurkap voor de bc.

veel suc6 met je zafira,

als je bc hendel niet kan gebruiken wil ik hem wel van je overnemen voor in de astra van mij

hoop dat hij je tot nu toe bevalt je gezinsbak :jerry

thnx voor de reactie.

Ik idd de stuurkappen al losgehaald maar heb niks kunnen vinden voor de BC.

Zal het stukje bij de vectra eens opzoeken

kijk wel ff wout,als ik dr nix mee kan mag je m zo hebben,heb er zelf ook nix voor betaald :jerry

ben nu aan het kijken of ik een originele navi radio kan versieren,zou een siemens-vdo ncdr1100 of 1500 moeten wezen.

als je bc hendel niet kan gebruiken wil ik hem wel van je overnemen voor in de astra van mij

hoop dat hij je tot nu toe bevalt je gezinsbak :jerry

kijk wel ff wout,als ik dr nix mee kan mag je m zo hebben,heb er zelf ook nix voor betaald :jerry

ben nu aan het kijken of ik een originele navi radio kan versieren,zou een siemens-vdo ncdr1100 of 1500 moeten wezen.

weet niet waar je woont, maar je zou eens bij bedo in waalre kunnen kijken die heeft erg veel onderdelen, ook gebruikte radio's met navi zag ik laatst, suc6 met zoeken

weet niet waar je woont, maar je zou eens bij bedo in waalre kunnen kijken die heeft erg veel onderdelen, ook gebruikte radio's met navi zag ik laatst, suc6 met zoeken

hey,thnx voor de tip.

Ben ook al op ebay duitsland al aan het speuren,staan er zat op en wordt niet de hele wereld op geboden dus dat moet wel lukken.

Zou alleen wel ns een schema van die radiostekker en ook eentje van de BC stekker hebben,lijkt me toch dat het ook zonder die radio te realiseren moet zijn,met een BC hendel.Want eigenlijk is die radio ouwe koek natuurlijk.

hey,thnx voor de tip.

Ben ook al op ebay duitsland al aan het speuren,staan er zat op en wordt niet de hele wereld op geboden dus dat moet wel lukken.

Zou alleen wel ns een schema van die radiostekker en ook eentje van de BC stekker hebben,lijkt me toch dat het ook zonder die radio te realiseren moet zijn,met een BC hendel.Want eigenlijk is die radio ouwe koek natuurlijk.

dat zou geweldig zijn,thnx man!!!

Lijkt me toch dat je de pulsjes die ie van die radio krijgt ook kan opwekken met zo'n BC hendel.

Terug
Naar boven