• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

regels te koop aangeboden

Oenatje

Post vaak
ik ben van mening dat de regels veroudert zijn en niet helemaal kloppen/nageleefd worden

dit zijn ze:

Regels mbt het verhandelen van goederen:

- de te verkopen goederen moeten auto gerelateerd zijn. word niet nageleefd

- alle de te verkopen goederen van een member dienen in 1 topic geplaatst te worden.

- van alle te verkopen goederen dient een (richt)prijs gegeven te worden.

- Het is niet toegestaan om goederen te verhandelen met het oog op winstbejag.

Uitzondering hierop is de verkoop van goederen gedaan door partikulieren waarvan de totale waarde minder dan 300 euro bedraagd. (complete auto's uitgezonderd)

- Na het plaatsen van je advertentie wordt hij op slot gezet, dit om ellelange diskussies en onnodig bumpen te voorkomen.word niet nageleefd

- Advertenties die niet voorzien zijn van een (advies)prijs of onduidelijk zijn, worden direct zonder bericht naar de plaatser verwijdert.word niet nageleefd

Deze extra service van opel-forum is speciaal in het leven geroepen om andere (opel) gebruikers te helpen met het door hen gezochte onderdeel en dus niet om commercieel en/of structureel "zwart" bij te verdienen.

Handelaren, dus ook members die schuren vol hebben staan of heel vaak veel verkopen zijn hier dus niet gewenst.

Voor die mensen is bv Marktplaats.nl de uitgelezen plek.

Wil je toch commercieel adverteren of heb je momenteel heel veel in de verkoop, vraag dan de forum admin voor de mogelijkheden.

Ben je het met een of meerdere regels niet eens, dan willen we je vriendelijk vragen om hier niet meer te komen en niet te proberen de grens van het toelaatbare op te zoeken.

Bij overtreding van deze regels volgt na een waarschuwing direct en zonder pardon een (post)ban.

Al dan niet voor bepaalde tijd.

Moderators en Administrators van opel-forum.nl zijn nimmer verantwoordelijk voor uitspraken van members ten opzichte van andere personen en/of bedrijven omdat wij niet 24 uur per etmaal online kunnen zijn en het dus onmogelijk is om alle topics te kunnen volgen.

De volle verantwoording van posts ligt daarom ten alle tijde bij de gebruikers van opel-forum zelf !!!

Meld misstanden ALTIJD via de [report] button.

Bedankt voor het naleven van de regels namens alle Moderators en Administrators van opel-forum.nl

ik bedoel dit niet op een aanvallende manier, maar misschien moeten jullie de regels een keer aanpassen.

ook bijv nieuwe members die met 1 post spullen te koop aanbieden, vind ik ook niet kunnen, zoals jerk zei: op een verjaardag waar je niemand kent stel je je ook even voor

er wordt in dit land al zoveel geregeld.

regels zijn er om nageleefd te worden.

maar je kan ze ook soepel hanteren.

waarmee ik bedoel ,is een keer er over heen moet kunnen,

en ik ben van mening dat de mods mans genoeg zijn

om de zaak in de hand te houden,je moet tenslotte

wel regeltjes opstellen.het naleven is weer wat anders

dat lig niet bij de mods maar bij de gebruiker

vgr tonsr.

hmm, ik maak me hier momenteel ook schuldig aan, sorry hiervoor

<Maar je hebt wel gelijk denk ik.

maar ik wordt niet rijk van mjn verkopen (helaas), want ik ben flink aan het opruimen. :swear

Het is natuurlijk niet logisch om alles in 1 topic te zetten als je delen in verschillende categorien te koop hebt.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet de regels van te voren heb gelezen, maar nu wel hoor :thumbup

nou ja een slotje of volledig verwijderen van een verkocht item toppic vindt ik totaal geen probleem hoor scheelt ook een hoop vragen :afro

klopt inderdaad,zo nu en dan ben ik de hele avond op slot en verkoop topics aan het ruimen.

de laatste tijd heb ik het een beetje druk dus komt er niks van.

maar ik ga dit wel weer doen binnenkort.

wat betreft de regels,dat klopt ddat het verouderd is en om voor duidelijkheid te zorgen is het wel nodig dat het aangepast word.

kunnen jullie aangeven wat jullie zelf vinden mbt tot "regels"???

post het hier maar,dan gaan we er wat mee doen.

ik ben van mening dat de bestaande regels wel voldoen

er zijn al genoeg regeltjes in de wereld dus warom het

regelement aanpassen,de gebruiker,wij dus met zijn alle

kunnen de regels,althans ik ga der maar van uit .

dus niet de regels maar ons aller gedrag,en dan is er niks met het bestaande regelement.

vgr tonsr.

dat valt wel mee ton,je wil niet weten hoeveel topics er verwijderd worden of verplaatst of aangepast.

en als je duidelijkheid wil zal je toch iets moeten hebben om op terug te vallen.

maar moeten we de regels streng naleven of toch wat soepeler ermee zijn???

niet iedereen denkt daar hetzelfde over

14xe ,mijn mening isregels kan je wat naar boven en wat naar

beneden gebruiken,ik vind het meer een soort handleiding

en ga je de regels echt streng hanteren,ik weet niet of dat werkt

mischien als er misstanden zijn in een of ander topic dan

blokkeren bvb met de text geblokkeerd door admin ivb en dan de rede

ik kan me voorstellen dat je daar een aantal standaard regels voor

kan maken.neemt niet weg dat de mods dan toch nog de controlerende

functie houden.ik probeer ook maar mee te denken,mischien is het wat.

vgr tonsr.

Het is de laatste tijd wel vaak zo dat iemand benieuwd is wat die voor zijn auto kan krijgen.

En op die manier een "verkooptopic" aanmaakt

(bijna) iedereen weet dat we hier graag een verplichte vraagprijs zien om misverstanden en onzinbiedingen te voorkomen

En nog hebben bepaalde mensen daar moeite mee

Moeten wij als mods dan dat topic gelijk weg gooien??

Dat mag wel volgens de regels maar we doen het niet altijd om irritatie te voorkomen :thumbup

Er bestaan geloof scripten, als je zeg maar niet geregistreerd bent, dat je alleen 1 topic kunt zien, 'even voorstellen' als je je hebt voorgesteld, dat je dan derest kan zien.

Misschien helpt dat?

:hmmz

jerk, ik heb het niet over weg gooien ,maar blokken en dan met een soort standaard regel er op wijzen wat er fout is,ik ben wel niet zoon computer

freak,maar ik denk dat je een aantal standaard regels kan maken,of zie

ik dat verkeerd.

vgr tonsr.

Dat schijnt wel te kunnen maar alleen Danny kan zoiets aanpassen/maken

En die heeft het de laatste tijd erg druk.....

Maar het is zeker een punt waar we het de laatste tijd vaak over hebben gehad :thumbup

maar dan weet je toch een beetje tegen wie je het hebt...

maar het gebeurt op bijna elk forum wel hoor,dat mensen gewoon meteen iets tekoop aanbieden en daarna nooit meer verschijnen

je kan natuurlijk ook het topic van iemand die zich niet voorsteld gewoon leegmaken,

en daar ff n linkje in plaatsen naar de regels of het voorstel topic...

maakt die daarna een nieuw topic, verwijder je die gewoon meteen ofzo

14xe,is het niet mogelijk er iets in tebouwen dat als iemand

zich aanmeldt,dan heeft hij 0 post, dat hij of zij dan

automatisch in het voorstel topic uitkomt daar reaxtie zet

en dan pas verdere toegang heeft.let wel ik ben niet zo

technies met dit gebeuren,maar liet zo mijn gedachten is gaan

vgr tonsr.

Terug
Naar boven