• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Regen en licht sensor

tijne

Post weleens wat
Beste.

Ik ben op zoek naar een regen/lichtsensor voor me vec c vol canbus. Maar ik heb inmiddels begrepen dat je ze hebt met en zonder lichtsensor. Hoe kan ik er achter komen welke met is? Wil er een bestellen via ebay.de.

Heeft iemand meschien het juiste onderdeel nummer voor me?

Gr martijn

Ik heb het voorrecht dat in mijn elegans de kabelboom al ligt.

De kapjes heb ik al en de zelf dimmende spiegel ook alleen staat er geen spanning op de kabel van de spiegel.

Het raam dat komt nog wil voorals nog alleen de auto licht functie (was bij de laguna niet echt tevrede met de regensensor.)

Maar welk type sensor moet ik hebben wil hem via ebay bestellen.

Gr martijn

Kabel code durf ik zo niet te zegen moet ik straks kijken als dochter lief op bed ligt.

De stekker van de regen sensor heeft wel spanning maar de stekker voor de spiegel niet (staat wel aan in de rec)

Die ex sensor is dat er eentje met regen EN licht? Regen zet ik gewoon uit en alleen het licht gedeelte zet in aan (als dat kan)

Gr martij

Dus ff voor de duiderlijkheid. De regensensor met codering XE en de regensensor MET lichtsensor?

Gr martijn

Ok top.

(Even nieuw schierig) wat is dan het berschil met warmte werend en niet? Want het warmte werende zit niet achter de spiegel en regensensor.

Gr martijn

Nou in het instructieboekje staat ook dat het rond om de spiegel niet is. Ivm zender voor een garagedeur enz.

Gr martijn

Nou het gaat me verlopig alleen om de ligt sensor en als er dan een nieuw raam in moet (kan nooid lang duren als je veel op de a16 rijd) dan komt er een ander raam in met zonneband,warmtewerend en regen/lichtsensor

fr martijn

Warmtewerende voorruit is geheel warmtewerend, en dan gaat je EX sensor niet werken!!!!

Dan heb je een EY sensor nodig deze is hetzelfde maar werkt dus wel met een warmtewerende voorruit.

@lynx84 wrote:Kijk hier maar even.

viewtopic.php?f=6&t=176207

ik geloof het gelijk maar blijf het vreemd vinden. (ben niet eigenwijs of zo)

maar de EX is al besteld helaas. maar goed verlopig zit er ook nog geen ander raam in. :swear

maar tegen die tijd word het weer een andere bestellen. :swear

gr martijn

Terug
Naar boven