• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rekord c vastegelopen (andere motor maar wat?)

kadettilac18

Post weinig
hallo,

mijn rekord c met 1.9s motor is helaas vastgelopen. (4bak schakel)

nu wil ik er wat anders inhangen ipv het oude blok reviceren.

ik zat te denken om een wat moderner blok met injectie.

dit omdat het wat betrouwbaardere techniek is en wat pittiger.

ik zat zelf te denken aan een c20ne of xe of iets dergelijks.

of zijn er nog andere leuke goedkope motors om in te bouwen.

liefst zo makkelijk mogelijk passend.

de auto is nog van top tot teen orgineel dus ga liever niet slijpen en doen in de auto zelf.

maar nu mijn vraag welke motor en bak combinaties een beetje fatsoenlijk in te bouwen zijn.

en wat heb ik allemaal nodig. heb niet echt sleutelruimte dus moet eigenlijk alle onderdelen verzamelen en dan inbouwen.

dat het niet een lang project word zeg maar.

ben inmiddels ook al veel geld kwijtgeraakt aan deze auto dus moet liever niet te duur worden.

en dacht c20ne heb je al voor 100 euro

alvast bedankt

(D)OHC hoeft niet betrouwbaarder te zijn dan CIH.

(D)OHC blokken kosten niet zoveel inderdaad, maar de bakken voor RWD zijn wel een stuk duurder. Manta/Rekord E 1.8s bak kun je gebruiken, maar da's direct een van de duurste oplossingen. Iets goedkoper is een Omega A 1.8/2.0 bak, maar dan heb je meer werk aan je aandrijfas.

Verder heb je nog carter en motorsteunen nodig, maar zoek maar eens hier op het forum. Is al tig keer besproken.

okee, zit nu te denken om mischien toch maar weer een cih te pakken. dat is dan wel het makkelijkst.

maar stel ik pak een 1.6 1.9 2.0s dat maakt kwa onderdelen niks uit kan dit er zo in?

mvg nick

yep, kan er zo in

1.6, 1.9, 2.0, 2.2 en 2.4 is qua buitenkant hetzelfde

eventueel carterpan overzetten ,oliepeilstok verplaatsen en klaar

het meeste werk ga je hebben als je van 4bak naar 5bak wil gaan (tunnel aanpassen, schakelgat verplaatsen en cardanas )

kan nu een 2.0 cih kopen met een multipointinjectie en 110pk uit een rekord e

kan ik mijn carberatuer en uitlaat hierop monteren?

en moet ik dan de carberateur ook afstellen oid?

Inderdaad het is wat meer werk...maar gewoon de injectie behouden, en mocht er nog een vijfbak aan die 2liter hangen gelijk meenemen! Het is de ombouw meer als waard je hebt daarna een veel fijnere auto!

Injectie er op houden! Kost wat aanpassing (niet eens heel veel) en dat gaat echt wel rap van zijn plek! 5 bak er achter en je bent klaar.

jaa injectie heb ik ook liever maar heb de ruimte niet om dit aan te passen, tank aanpassen lukt me nog wel maar zit met kabelboom.

ben geen held met electro en weet niet hoe dit zit.

welke aanpassing moet je hiervoor maken

@kadettilac18 wrote:jaa injectie heb ik ook liever maar heb de ruimte niet om dit aan te passen, tank aanpassen lukt me nog wel maar zit met kabelboom.

ben geen held met electro en weet niet hoe dit zit.

welke aanpassing moet je hiervoor maken

de LE jetronic injectie heeft in principe 'standalone' electronica. Het heeft 12V, geschakelde 12V van je contactslot en massa nodig van je voertuig.

Je donormotor/injectiesysteem wel zo compleet mogelijk kopen, anders is het wel een uitzoekwerk.

L jetronic (grijze injectoren) heeft wat meer componenten maar is in principe vergelijkbaar.

Ik vergeet vast nog het een en ander, maar Henk heeft in het CIH gedeelte een sticky topic over ombouw van carb naar injectie waar alles haarfijn is uitgelegd.

kabel combineren met stangenstelsel

is helemaal niet moeilijk

DSC01822_zpse4d6bfe2.jpg

Terug
Naar boven